پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

حوزه/ معاون پژوهشی مدرسه علمیه فاطمیه (س) خورموج از برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع «تاثیر و تاثر طلاب در فضای مجازی» خبر داد و گفت: حضور طلاب در فضای مجازی باید هدفمند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، کلثوم غلامی، معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه(س) خورموج در جلسه کرسی آزاداندیشی در فضای مجازی گفت: با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا، به ناچار برنامه های پژوهشی خود را در بستر پیام رسان های اجتماعی برگزار می کنیم، از این رو کرسی آزاداندیشی ویژه هسته های پژوهشی با موضوع «تاثیر و تاثر طلاب در فضای مجازی» در روز چهارشنبه در پیام رسان ایتا برگزار شد که اساتید و طلاب حضور فعالانه و پررنگی داشتند.

وی گفت: در این میان فضای مجازی، ماهواره‌ها، سایت‌ها، اینترنت و تلفن‌های همراه هر کدام یک راه جدید ارتباطی است، که مورد استفاده عموم مردم خصوصاً نسل نو می‌باشد؛ فرض کنید یک دیوار در خیابان است که هر کس می‌تواند اعلامیه‌اش را بچسباند. اگر طلاب به عنوان مبلغان دین از این دیوار استفاده نکنند، قطعاً کسانی که قصد و نیتشان تخریب و ضربه زدن به دین مبین اسلام است، از این دیوار سوء استفاده می‌کنند.

زهرا فقیه، استاد منتقد بحث نیز اظهار کرد: در مورد کار در فضای مجازی باید این تلاش با پشتوانه فکری، ایده پردازی و اتاق فکر همراه باشد و از محتوای معلوم و با کیفیت بهره برد به گونه ای که مخاطب را تشنه کرده و ذهنش را به چالش بکشاند وگرنه این کارهای مکرر جز رکود چیزی به همراه ندارد.

در ادامه طلاب نظرات خود را بیان کرده و غلامی استاد ارائه کننده بحث، مطالب مطرح شده را جمع بندی کرد و گفت: طلاب باید در فضای مجازی فعالیت های هدفمندی را به صورت گروهی برنامه کرده و اجرا نمایند. که در این میان تشکیل اتاق فکری که وظیفه برنامه ریزی، ساماندهی و در کنار آن برگزاری دوره و کارگاه به منظور افزایش اطلاعات.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha