جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری-مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: معاونان پژوهش، امسال نیز با برنامه ریزی تلاش کنند طلاب و اساتید را در امر پژوهش تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در نشست با معاونان پژوهش مدارس علمیه استان بوشهر با بیان اینکه طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در راستای تقویت طلاب و اساتید در زمینه پژوهش در مدارس علمیه صورت گرفته، اظهار داشت: معاونان پژوهش امسال نیز با برنامه ریزی تلاش کنند طلاب و اساتید را در امر پژوهش تقویت کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه روش تحقیق به صورت مجازی برای اساتید حوزه علمیه، گفت: تدریس این کارگاه بر عهده یکی از اساتید متخصص در حوزه پژوهش است و بایستی اساتید از این فرصت برای پیشرفت خود در زمینه پژوهش استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری کارگاه های پژوهشی روش تحقیق، برگزاری بیش از ۱۲ جلسه کرسی آزاداندیشی، نشست های هم اندیشی با اساتید دانشگاه که معمولا در هفته پژوهش صورت می گرفت را از جمله مهمترین فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه استان عنوان کرد.

حجت الاسلام خدری برگزاری دو جشنواره پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) و علامه حلی(ره) را از دیگر فعالیت های پژوهشی حوزه در استان دانست و گفت: طی چند سال گذشته استقبال خوبی از طلاب در این جشنواره ها شده، اما لازم است مدارس علمیه کمک کنند تا آثار پژوهشی طلاب تقویت شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر همچنین از تغییر شیوه نامه پژوهشی حوزه های علمیه در سال جاری خبر داد و گفت: مدارس علمیه لازم است این شیوه نامه را با دقت مطالعه کنند.

حجت الاسلام نعمتی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگاه روش تحقیق در مقطع  اساتید حوزه علمیه استان بوشهر اظهار داشت: این کارگاه از اوایل شهریور ماه به صورت مجازی و آنلاین شروع به کار کرد و تاکنون با برگزاری هشت جلسه آنلاین به نیمه کار رسیده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حجت الاسلام دکتر حسن اسلام پور نویسنده کتاب «خودآموز مقدمات پژوهش» و از اساتید برتر روش تحقیق کشور عهده دار تدریس در این کارگاه است گفت: در این کارگاه این امکان برای محققان فراهم است تا در تمام شبانه روز با استاد در گروه پیام رسان ایتا مرتبط بوده و از راهنمایی و نظارت استاد در فرایند تألیف مقاله استفاده کنند.

گفتنی است، در این جلسه معاونان پژوهشی مدارس علمیه استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای تقویت عرصه پژوهش حوزه علمیه پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha