شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای پویش «هر خانه یک حسینیه و هر هم‌استانی یک زائر اربعین» در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح امروز در حاشیه‌ جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، اما با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم برپایی مراسم و آیین‌های اربعین سیدالشهدا(ع) و دهه آخر صفر با شیوه‌نامه‌های ۱۷ گانه‌ای که ستاد مقابله با کرونای استان پیش از این اعلام کرده و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی و جامعه دینی، مداحان و شبکه تبلیغی ما ثابت کردند که در برگزاری مراسم‌های دهه محرم پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کردند و برای اربعین حسینی و همچنین دهه آخر صفر نیز همین‌گونه خواهد بود.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئت‌های مذهبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: زیارت اربعین امسال با حالت تضرع و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در منازل و مراکز دینی برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا برای همه عزاداران حسینی یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام سروستانی در بخشی از سخنان خود بر لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ اربعین و معارف و آموزه‌های دهه آخر صفر تأکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر هیئات، مراکز و محافل مذهبی در استفاده از این ظرفیت برای گسترش معارف اربعین حسینی شد.

وی افزود: در اربعین حسینی یک پویش را در نظر گرفتیم با عنوان «هرخانه یک حسینیه و هر هم‌استانی یک زائر اربعین» که امید داریم هم استانی‌ها در این پویش مشارکت کنند تا از ظرفیت موجود استفاده برده و از فضائل زیارت سیدالشهدا بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha