جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی امام جمعه دیر

امام جمعه شهر دیّر گفت: دشمنان که از جنگ نظامی عاجزند به جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی رو آورده‌اند و نسل جوان را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی بمباران می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امروز در یادواره سردار شهید یوسف بردستانی و شهدای بخش بردخون، اظهار داشت: شهیدان با خدا معامله و جان و مال خود را تقدیم معبود کردند و از همه چیز گذشتند و نیازی به مراسم و یادواره ندارند، اما ما نیاز داریم تا در خط شهیدان قرار بگیریم و از آنان الگو بپذیریم.

امام جمعه شهر دیّر با اشاره به ویژگی‌های شهدا، افزود: تواضع، اخلاص، معنویت، انس با قرآن، دعای کمیل، انجام عبادات و دعای توسل از اعمال همیشگی شهیدان بود که نیاز امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه دشمنان جرأت حمله نظامی به کشور ما را ندارند، اضافه کرد: دشمنان که از جنگ نظامی عاجزند به جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی رو آورده‌اند و نسل جوان را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی بمباران می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: هرکس در هجمه فرهنگی دشمن کشته شود هیچ ارزش و جایگاهی ندارد، زیرا اگر ارزش‌های اسلامی را زیرپا بگذاریم مایه افتخار نیست، در گذشته نیز رسانه‌های بیگانه به صورت شبانه‌روزی بذر تردید می‌پاشیدند.

وی، شبهه‌افکنی نسبت به شهدای روحانیت را ناپسند دانست و گفت: ۷۵ درصد پیروزی‌ها و موفقیت‌های رزمندگان اسلام به دلیل روحیه بالای آنان بود که این روحیه نیز با حضور و فعالیت روحانیت حاصل می‌شد.

حجت الاسلام حسینی، بزرگداشت یاد شهدا و افتخارات دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: عزت امروز جامعه ما به دلیل رشادت‌ها و ایثارگری شهیدان است که همه ایثارگران و پاسداران اسلام تا پای جان از دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت و پاسداری کردند.

امام جمعه شهر دیّر با بیان اینکه همه دنیا از دشمن ما حمایت می‌کردند، ابراز داشت: منافع حیاتی آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه به خطر افتاد و هیبت پوشالی آمریکا و استکبار شکسته شد و رزمندگان اسلام در صحنه دفاع مقدس به کشور عزت دادند که نباید این افتخارات را فراموش کنیم.

حجت الاسلام حسینی، غرب و آمریکا را بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا برشمرد و گفت: سندهای زنده جنایات دشمنان تا هنوز وجود دارد و بسیاری از مردم ما به دلیل این جنایات، همیشه رنج می‌برند اما امروز غرب مدافع حقوق بشر شده است.

امام جمعه شهر دیّر با اشاره به اینکه دشمن به هیچ‌یک از اهدافش نرسید و در جنگی نابرابر حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن ندادیم، ادامه داد: هدف دشمن نابودی نظام اسلامی بود و کار بزرگ شهدا و ایثارگران این بود که در مقابل همه دشمنان پیروز شدند و امروز نظام اسلامی مقدرتر از همیشه در دنیا است و از هیچ قدرتی هراس ندارد.

وی افزود: اطلاعات و روایات صحیح از دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل کنیم و با اقتدار در برابر دشمن بایستیم و فشارها و تحریم‌ها را تحمل کنیم زیرا بنیه دفاعی ما دشمن را هراسناک کرده و امروز به سنگر دشمنان رسیده‌ایم.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: در عرصه‌هایی که گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم، همواره می‌درخشیم و با زنده نگه‌داشتن دستاوردهای دفاع مقدس و با یاد و خاطره شهیدان روحیه شهادت‌طلبی را در جامعه زنده نگه داریم.

امام جمعه دیّر به دغدغه مردم و امام جمعه بردخون اشاره کرد و گفت: تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران وظیفه همگانی است و برای نصب تندیس سردار شهید یوسف بردستانی، هرجایی که خانواده شهید رضایت دهند تندیس نصب خواهد شد که تلاش می‌شود این موضوع در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز مطرح و مصوب شود، البته شهردار و شورای اسلامی نیز قول همکاری دادند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) شهرستان دیّر نیز با اشاره به اینکه شهیدان همواره زنده و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، گفت: خاطرات شهیدان و رزمندگان اسلام که شامل رشادت‌ها، دلاوری‌ها و ایثار آنان است به نسل جوان منتقل شود.

سلیمانی با تقدیر از حضور و مشارکت اقشار مردم در برنامه‌های گرامیداشت شهیدان، افزود: رویش‌های انقلاب اسلامی از دستاوردهای مقدس است که به تأسی از مکتب شهدا ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه مختار جعفری از یادگاران دوران دفاع مقدس به ذکر خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و سیدعلی حسینی‌نیا جانشین سپاه سیدالشهدا شهرستان دیّر در رثای سالار شهیدان و شهدای عزیز مرثیه‌خوانی کرد.

یادواره شهیدای بخش بردخون به همت حوزه مقاومت کربلا و پایگاه شهید بهشتی و با مشارکت ادارات و نهادهای بخش در حوزه مقاومت کربلا برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha