پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زیارت اربعین

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر در جلسه ستاد کرونای استان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی از برگزاری زیارت اربعین امسال با حالت تضرع و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در منازل و مراکز دینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در جلسه ستاد کرونای استان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام همان‌طور که خود آن حضرت در ابتدای حرکت بیان داشتند برای احیای ارزش‌های الهی و دینی، مبارزه با منکرات و شناخت معروف‌ها در جامعه بود و در همین راستا پویش «هر خانه، یک حسینیه» جهت تعظیم شعائر اربعین در استان بوشهر اجرا می‌شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بخشی از سخنان خود بر لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ اربعین تأکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر هیئات، مراکز و محافل مذهبی در استفاده از این ظرفیت برای گسترش معارف اربعین حسینی شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئت‌های مذهبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: زیارت اربعین امسال با حالت تضرع و حفظ پروتکل‌های بهداشتی در منازل و مراکز دینی برگزار خواهد شد و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا برای همه عزاداران حسینی یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود مشارکت فعالانه هیئت‌های مذهبی و مساجد در طرح کمک‌های مؤمنانه و تهیه بسته‌های معیشتی جهت توزیع بین فقرا و نیازمندان در ایام اربعین و دهه آخر ماه صفر را از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در راستای نشر فرهنگ اربعین حسینی برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری مراسم‌های عزاداری اربعین و دهه‌ی آخر صفر با رعایت دستورالعمل ستاد استانی کرونا، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان تأکید کرد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان بوشهر از اجرای پویش قرائت زیارت اربعین توسط هم استانی‌ها در اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: در طول برگزاری مراسم‌های عزاداری ناظرین شورای هیئت‌های مذهبی استان به صورت مستمر از هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد در جهت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بازدید به عمل خواهند آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha