شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حمید حسن زاده /امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسین زاده گفت: هیئتی‌ها و حسینی‌ها می‌توانند با حضور در محلات نیازمندان را شناسایی کرده و با برآورده کردن حوائج آن‌ها ثواب زیارت اربعین را ببرند.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در ارومیه، با بیان این‌که کمک به نیازمندان می‌تواند جبران محرومیت از پیاده روی اربعین باشد، گفت: امسال که به دلیل شیوع بیماری کرونا خبری از پیاده روی اربعین نیست، عاشقان و محبان اباعبدالله الحسین(ع) با همان پای پیاده و به نیت پیاده روی مسیر کربلا به کوچه پس کوچه‌های مناطق مختلف رفته و نیازمندان جامعه را شناسایی و از آن‌ها رفع گرفتاری کنند.

وی افزود: زوّار همه ساله کربلا، در سطح شهرستان‌ها و به نیت عمودهای مسیر نجف به کربلا، بروند و محل به محل ببینید که کدام دانش آموز لوازم التحریر ندارد، اجاره چه کسی عقب افتاده، خانواده‌هایی هستند که برای شام شب، برنج و روغن و گوشت و نان ندارند، بی بضاعتی برای تهیه جهیزیه دخترش مشکل مالی دارد، آنها را شناسایی کرده و هزینه اربعین را هزینه آن بکنند.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: اگر عزیزان هیئتی و حسینی پول‌های اربعین خود را امسال این‌طوری هزینه کنند قطعا ثواب بیشتر و بهتری خواهند برد و با بردن شادی و امید به سفره‌ها و خانه ‌های نیازمندان با دعای خیر آن‌ها همان ثواب زیارت کربلا در اربعین شامل حالشان خواهد شد.

وی در پایان گفت: موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی نیز در این راستا می‌توانند نقش محوری را انجام داده و با راه اندازی گروه‌های جهادی و خیریه‌های اربعینی گام‌های بلندی در جهت برگزاری رزمایش همدلی و مواسات با شعار «الحسین سفینة النجاة» بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha