جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاطمه اعرابی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد در جمع اساتید این مدرسه گفت : انسانهایی که خدا را شناختند تمام عمرشان را نثار حق تعالی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد،  خانم فاطمه اعرابی در جمع اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) یزد،‌ به ذکر روایتی از رسول گرامی اسلام (صلوات الله علیه) پرداخت وگفت:پیامبر اکرم(صلی الله علیه واله) می فرمایند:  «اگر از خدا آنچنان که شایسته است ترس داشتید، علمی که به جهل آمیخته نیست نصیبتان می شد و اگر خدا را چنان که شایسته شناختن است می شناختید به دعای شما کوه ها جا بجا می شد».

 وی در ادامه با اشاره به اینکه انسانهایی که خدا را شناختند تمام وجودشان  را نثار حق تعالی کردند، تصریح کرد: سردار سلیمانی(رحمة الله علیه)  مصداقی برای این مطلب است ؛ همه عمر شریفش را با خدا معامله کرد  و با اخلاصش کاری کرد که بهترین نحو او را خریدند به طوری محرم امسال  تصاویر و جملات ایشان در کنار بنرها و علم های عزاداری  اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به چشم می خورد و دلها را متوجه وی می کند و این از توفیقات این شهید عزیز است.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها)  یزد، به وظیفه طلاب و اساتید حوزه علمیه  در این عصر و زمانه اشاره و خاطر نشان کرد: دشمن مدام در حال شبهه افکنی است وبا سوء استفاده از فرصت پیش آمده جوانان و نوجوانان  را مورد هجمه قرار داده و هر روز با  شبهه ای جدید اعتقادات و افکارشان را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه وظیفه خطیری برعهده اساتید حوزه های علمیه  است، اضافه کرد: وظیفه استاد، تربیت طلابی است که بتوانند در مرحله اول خود را مجهز کنند و در مرحله  بعد بتوانند به مردم و به خصوص نسل جوان خدمت کرده و پاسخگوی جامعه در این زمینه باشند.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی جامعه گفت:  اگر ارزش و جایگاه انسان تبیین شود و زنان جامعه نیز ارزش خود را بدانند، از بسیاری از آسیب ها در امان خواهند بود و  این چنین  زنی دیگر به  دوچرخه سواری فکرنمی کند و شأن خود را بالاتر از این می داند و به عنوان  یک بنده، وقتی ارزش بندگی را بداند دیگر فعل حرامی مرتکب نخواهد شد .

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد،  با تأکید بر لزوم عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب، مسأله ازدواج ،تشکیل خانواده  فرزند آوری است و طبق نظر کارشناسان، مشکل جمعیت، خطر جدی برای ماست و  باید با طرح مباحثی، توکل را در میان خواهران طلبه وسایر بانوان جامعه، افزایش داده  و آنها را به اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری تشویق کنیم.

وی در ادامه به بیان اهمیت فعالیت فرهنگی وتشریح فعالیت های طلاب در دوران کرونا  پرداخت و افزود: تعدادی از طلاب، در زمان فراگیرشدن کرونا به تهیه و دوخت ماسک  به صورت شبانه روزی مشغول بودند؛ تعدادی از آن ها تغسیل اموات کرونایی را به عهده گرفتند و تعداد زیادی از طلاب در طرح همدلی و تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان شرکت کردندکه همه این فعالیت ها بسیار ارزشمند است و این ثمره تربیت اساتید گرانقدر است .

در ادامه این جلسه ، مشکلات سامانه مدرس و راهکارهای رفع اشکال آن مورد بررسی قرار گرفت واساتید، نظرات وپیشنهادات خودرا ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha