جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار استاد انصاریان با امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر لزوم برگزاری مراسمات اربعین، گفت: با توجه به ویروس کرونا امکان پیاده روی اربعین برای مؤمنین فراهم نشد اما باید تا حد امکان مراسمات این ایام برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تأکید بر این‌که مؤمنین در ایام اربعین از قرائت زیارت اربعین غفلت نکنند، اظهار داشت: امسال به سبب عدم توفیق حضور در پیاده روی اربعین به دلیل وجود ویروس کرونا، لازم است در این ایام در منازل و مساجد به اندازه امکان مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) مخصوصاً زیارت اربعین برگزار شود.

وی افزود:  مؤمنین از زیارت اربعین که بنا به فرموده امام حسن عسکری(ع) از نشانه‌های مؤمن است غفلت نکنند و اگر امکان برگزاری مجالس عمومی وجود ندارد، بهتر است مردم در خانه‌های خود این زیارت را بخوانند.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر این‌که مراسمات عمومی اربعین در حد امکان و با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود، گفت: بهتر است مراسمات عمومی اربعین در حد امکان و با رعایت موازین بهداشتی برگزار گردد تا مسئله این ایام زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: در اهمیت زیارت حضرت اباعبدالله(ع) روایات بسیاری وارد شده است و براساس روایتی از اهل بیت(ع) این نوع زیارت موجب حشر انسان با اهل بیت(ع) خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: مسئله گرامیداشت اربعین در مورد شهادت هیچ‌کدام از اهل بیت(ع) به جز حضرت اباعبدالله(ع) وارد نشده است و انسان اگر امام حسین(ع) را در روز اربعین زیارت کند و مسیرش مسیر سیدالشهدا(ع) باشد در روز قیامت با حضرت محشور خواهد شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha