چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خراسان شمالی

حوزه/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا در اربعین امسال برنامه دسته روی و تجمعات مرسوم هیئات مذهبی را نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، احمد برادران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی که با موضوع مراسم اربعین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه و ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا امسال برنامه دسته روی و تجمعات در اربعین نداریم.

وی افزود: سفر به عراق هم رسماً لغو شده و به‌هیچ‌عنوان آمادگی پذیرش زائر را ندارند، درنتیجه صد درصد ممنوع است و کلیه پروازها به سمت عراق لغو شده است و حرکت کاروان‌ها هم حتی به سمت مرزها ممنوع است.

برادران اظهار کرد: با وجود این باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که مراسم اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای آزاد برگزار شود.

اجرای طرح «زیارت از خانه» هم‌زمان با اربعین

حمید قربانی جم، مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به‌ویژه برنامه‌های رسانه ملی به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: فضاسازی برای اربعین از امروز با شیب ملایم در صداوسیمای استان آغاز شده است و پنج‌شنبه‌شب هم برنامه زنده با این موضوع برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین برنامه‌های تبلیغی و ترویجی در راستای ترویج ایده زیارت از خانه صورت می‌گیرد تا از راه دور زیارت اباعبدالله (ع) صورت گیرد.

قربانی جم اضافه کرد: اگر ستاد استانی تصمیم بر برگزاری مراسم اربعین در فضای باز روبروی امامزاده (ع) داشته باشد باید فضاسازی شایسته‌ای در این مکان صورت گیرد تا امکان پوشش رسانه‌ای شایسته از این مراسم فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha