سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با انتقاد از مشارکت اندک اصناف و بازاریان در گرامیداشت مناسبت‌های انقلابی و مذهبی، گفت: اصناف در این‌گونه مناسبت‌ها پررنگ به میدان نمی‌آیند، در حالی که انتظار می‌رود در این ایام، فرد کاسب حداقل به شیشه مغازه خود اطلاعیه زده و بر سر در مغازه پرچم عزا برافرازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع اربعین برگزار شد، بر برگزاری شایسته اما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم اربعین تأکید کرد.

وی افزود: ما تجربه خوبی از برگزاری مراسم عاشورا و شب‌های قدر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی داریم و براساس اعلام مسئولان مرتبط در تجمع‌های مذهبی دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۹۰ درصد رعایت می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: الآن می‌بینیم به هر بهانه‌ای صف تشکیل شده و جمعیت جمع می‌شود، در حالی که در مراسم مذهبی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار بهتر و بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه در اربعین نباید ساکت باشیم؛ بلکه باید یک مراسم نمادین و محوری داشته باشیم، افزود: در این راستا می‌توان پایگاه‌هایی در سطح شهر به همراه صوت مداحی و البته بدون پذیرایی راه‌اندازی کرد تا در شهر فضای اربعین منعکس شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: شایسته است در هر قسمت شهر یک خیمه حسینی برپا شود، خیمه‌هایی که پذیرایی ندارند اما عزاداری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: لازم است پایگاه‌های صوتی در شهر راه‌اندازی شده تا فضای شهر، فضای سوگواری باشد و از سکوت بیرون بیاییم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با انتقاد از مشارکت اندک اصناف و بازاریان در گرامیداشت مناسبت‌های انقلابی و مذهبی، اظهار کرد: اصناف در این‌گونه مناسبت‌ها پررنگ به میدان نمی‌آیند، در حالی که انتظار می‌رود در این ایام فرد کاسب حداقل به شیشه مغازه خود اطلاعیه زده و بر سردر مغازه پرچم عزا برافرازد.

وی افزود: این‌گونه اقدامات درواقع نشان دادن مودت و اظهار دوستی خود به اهل‌بیت (ع) است؛ اما متأسفانه اصناف در این زمینه خوب عمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید سردر ادارات را هم با پرچم سیاهی، سیاه‌پوش کنیم، اضافه کرد: آراسته کردن شهر به یاد مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) از اقداماتی است که باید همه مردم و نهادها نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به در پیش بودن نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در سال ۹۱، اظهار کرد: برای نوزدهم مهر باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این مناسبت در این شرایط کرونایی بی‌نام‌ونشان نباشد؛ ازاین‌رو می‌توان به این مناسبت برگزاری تجمعی با رعایت قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی را تدارک دید تا یاد آن روز و آن هفته حضور را گرامی بداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha