جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از گردشگری به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در کسب درآمد و ایجاد سرمایه برای استان یاد کرد و گفت: گردشگری می‌تواند ظرفیت‌های استان را شناسایی و معرفی کند و از این حیث نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات رهبری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، ضمن تبریک هفته گردشگری و خدا قوت گویی به دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه، به تبیین نقش و جایگاه گردشگری در جامعه پرداخت.

وی گفت: گردشگری و جهانگردی موضوع مهمی است که در آیات قرآن کریم نیز به آن پرداخته شده است، تعدادی از پیامبران نیز در سبک زندگی خود، گردشگری را دنبال می‌کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه گردشگری و جهانگردی سبب تغییر نگاه و ژرف‌نگری انسان‌ها نسبت به محیط پیرامونی خود می‌شود، اضافه کرد: آشنایی با فلسفه و پیشرفت‌های مادی و معنوی تمدن‌های مختلف از نتایج گردشگری است که باید بتوانیم این تجربه برای خلق آثار منطبق باارزش‌های فرهنگی خود بهره ببریم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی از گردشگری به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های توسعه استان یاد کردند، تصریح کرد: گردشگری می‌تواند حیثیت استان را معرفی و به دیگران بشناساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بسیاری از کشورها بودجه‌های خود را از طریق درآمدهای گردشگری تأمین می‌کنند که ما نیز باید برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی به این سمت حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس نگاه ما به گردشگری همواره مثبت بوده است و امیدواریم مجموعه گردشگری استان که تاکنون منشأ خدمات بوده است در ادامه مسیر نیز موفق عمل کند و شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های خوب و اثربخش در این حوزه باشیم.

حبیب یزدان پناه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی نیز در این دیدار اشاره‌ای به پروژه‌ها و برنامه‌های در حال اجرای این اداره کل در بخش گردشگری داشت و ابراز امیدواری کرد: تحقق این برنامه‌ها و بهره‌برداری از پروژه‌های پیش رو سبب اشتغال‌زایی، ماندگاری مسافران، معرفی استان با یک برند گردشگری، افزایش سرمایه و… شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha