جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی خطاب به تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای، با تأکید بر اینکه تحلیل ارائه‌شده نباید تکمیل‌کننده پازل دشمن شود، گفت: اجتناب از تحلیل‌های هیجانی و احساسی یا براساس حب و بغض شخصی و جناحی از جمله مواردی است که باید مورد توجه همه تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای ستاد نماز جمعه، به تبیین ویژگی‌ها و بایسته‌های تحلیل سیاسی تراز انقلاب پرداخت.

وی با بیان اینکه در تحلیل‌های ارائه‌شده باید همواره مصالح و منافع ملی نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: از مهم‌ترین مصالح نظام این است که تحلیل ارائه‌شده موجب ناامیدی مخاطبان نسبت به آینده خود و جامعه نشود.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: در شرایط فعلی وحدت و انسجام ملی، نیاز حیاتی جامعه و از دیگر مصالح مهم نظام اسلامی است، از این رو بایستی مراقب بود ماحصل تحلیل‌ها کوبیدن بر طبل تفرقه نشده و باعث یکپارچه‌سازی جریان انقلابی باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا اعتمادزُدایی خط قرمز تحلیل است و باید مراقبت بود اعتماد مخاطب به کارآمدی حکومت دینی، زایل نشود.

حجت‌الاسلام آزموده با تأکید بر اینکه تحلیل ارائه‌شده نباید تکمیل‌کننده پازل دشمن شود، خاطرنشان کرد: اجتناب از تحلیل‌های هیجانی و احساسی یا براساس حب و بغض شخصی و جناحی و همچنین پرهیز از پاسخگویی‌های لحظه‌ای و شتاب‌زده از جمله مواردی است که باید مورد توجه همه تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای باشد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت تقوای سیاسی و اخلاق‌مداری در تحلیل‌ها، اضافه کرد: مشورت با کارشناسان و افراد خبره و ارزیابی و صحت‌سنجی تحلیل‌های شخصی از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی تصریح کرد: در نهایت همه تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای و مجازی باید تحلیل را  به قصد قربت انجام دهند  تا خداوند متعال اثرش را تضمین کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha