جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ حجت الاسلام احمدی گفت: تجربه‌های گران‌سنگ مردم ما در جنگ نظامی هشت‌ساله، جنگ چهل‌ساله امنیتی، جنگ چهل‌ساله فرهنگی، نشان می‌دهد ما می‌توانیم در جنگ فعلی هم پیروز شویم به شرطی که برای رفع مشکلات اقتصادی چاره‌جویی واقعی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی امروز در جمع شماری از مسئولان استانی، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور، اظهار کرد: همه می‌دانیم کشور ایران دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است که این کشور را در ردیف کشورهای ثروتمند دنیا، قرار می‌دهد.

وی افزود: علیرغم همه مشکلات اقتصادی در چهل و دو سال پس از انقلاب اعم از سنگ‌اندازی‌های مداوم استکبار و کم‌تدبیری‌ها و سوء تدابیر مسئولان، اقتصاد ایران در جایگاه هفدهم جهان قرار دارد.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: این جایگاه بیش از هر چیز به برخورداری ایران، اعتماد به وعده‌های الهی، از نیروی بی‌بدیل انسانی، روحیه انقلابی، صبر و شکیبایی بی‌نظیرترین مردم تاریخ، هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب، تلاش‌های دولت‌ها و مسئولان در ادوار مختلف وابسته است.

وی تصریح کرد: تجربه‌های گران‌سنگ مردم ما در جنگ نظامی هشت‌ساله، جنگ چهل‌ساله امنیتی و جنگ چهل‌ساله فرهنگی نشان می‌دهد ما می‌توانیم در این جنگ پیروز شویم به شرطی که برای رفع مشکلات اقتصادی چاره‌جویی واقعی کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: با این نگاه و روحیه، گرانی‌ها مهار و کنترل خواهد شد و اقتصاد و بازار سروسامان خواهد یافت و بارها این راهکار در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تکرار شده است.

وی کنترل رشد حجم نقدینگی و جهت‌دهی به آن در رونق و جهش تولید داخلی و نظارت مستمر بر آن و اتخاذ تصمیمات هماهنگ و روشن و غیرعجولانه در مهار قیمت‌ها، مانند وعده غیرعملی گشایش اقتصادی را از جمله این راهکارها دانست.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: مقابله جدی با آثار تحریم اقتصادی به‌خصوص در تأمین نیازهای وارداتی بخش تولید، لزوم هدفمندسازی نظام تعرفه‌ای برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید و کاهش هزینه‌های رسمی و غیررسمی واردات از دیگر اقداماتی است که باید در این راستا صورت گیرد.

وی ادامه داد: مبارزه مؤثر و هماهنگ سه قوه، با فساد اقتصادی و برخورد قاطع و عادلانه با مفسدان به‌ویژه مفسدان دانه‌درشت و ویژه‌خوارانی که با سوءاستفاده از جایگاه خود به ثروت‌های بادآورده رسیده‌اند موضوع مهمی است که باید برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی محقق شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به ضرورت تمرکز بر تمامی ابزارهای موجود در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از جمله ابزارهای غیرنقدی در کنار ارائه یارانه نقدی از جمله اجرای کم نقص و سنجیده بن کارت، افزود: اجرایی شدن بسته‌های حمایت از تولیدکنندگان در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و ثبات در بازار ارز و جلوگیری از افزایش نرخ و نوسانات آزاردهنده و متعدد نظام ارزی از دیگر اقداماتی است که باید در این راستا انجام شود.

وی ثبات در سیاست‌های تعیین نرخ سود به‌منظور پرهیز از انتقال جریان نقدینگی سرگردان به بازارهای مختلف و پرهیز از درگیری‌های سیاسی بی‌بهره و بی‌اثر و تلاش و همدلی برای رفع مشکلات اقتصادی و حمایت مؤثر از تولید ملی و سرمایه و کار را از دیگر ملزومات این حوزه دانست.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر سنجیده و هماهنگ در اداره بازار سرمایه و بورس، گفت: برخورد جدی دولت و قوه قضائیه با مسئولان و دستگاه‌هایی که در به وجود آمدن وضع موجود مقصر هستند از دیگر مطالبات مردمی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: البته این راهکارها یک پیش‌نیاز جدی و غیرقابل‌انکار دارد و آن عبارت است از روحیه و مدیریت جهادی که این انتظار را البته در شکل بهتر آن باید در تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی جست و جو کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha