پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: بنا به فرموده امام باقر(ع) دسته سوم شیعیان «کالذهب الاحمر» هستند؛ کسانی که مانند شمش طلا می‌مانند، گروهی که در سختی‌ها حضور پیدا می‌کنند اما مقاوم‌اند و دینشان را به دندان می‌گیرند و حفظ می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که با یک فشار اقتصادی و تهدید و تحریم مسیرشان را عوض نمی‌کنند و خداوند را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، به تبیین شاخصه‌های شیعه واقعی پرداخت و اظهار کرد: حدیثی از امام باقر(ع) است که می‌فرماید شیعیان ما سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست «صنف یاکلون بنا»؛ دسته‌ای که فقط با نام ائمه زندگی می‌کنند.

وی افزود: این دسته اول شیعه شناسنامه‌ای‌اند، فقط در شناسنامه‌شان نوشته شیعه اثناعشری، فقط می‌گویند ما وابسته به اهل‌بیت هستیم؛ ولی اعتقاد درستی ندارند و در موضع‌گیری‌هایشان شفاف نیستند؛ به‌گونه‌ای که چیز دیگری از این مکتب در زندگی آن‌ها پررنگ نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دسته دوم «کالزجاج ینهشم»، گروهی هستند که مانند شیشه هستند؛ یعنی خیلی ضربه‌پذیرند و به قول امروزی‌ها زود می‌بُرند و کنار می‌کشند و ثباتشان کم است.

وی ادامه داد: اما دسته سوم «کالذهب الاحمر»، کسانی هستند که مانند شمش طلا می‌مانند، گروهی که در سختی‌ها حضور پیدا می‌کنند اما مقاوم‌اند و دینشان را به دندان می‌گیرند و حفظ می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که با یک فشار اقتصادی و تهدید و تحریم مسیرشان را عوض نمی‌کنند و خداوند را فراموش نمی‌کنند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: مؤمن مانند قبله‌نماست، لذا با وجود مشکلات از سمت قبله منحرف نمی‌شود و به همین خاطر است که حضرت می‌فرمایند این دسته شیعیان شمش طلا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بیش از ۴۰ سال ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار، گفت: با توجه به روایت فوق می‌توان گفت که ملت ما دسته سومی هستند که با وجود بروز مشکلات فراوان باز هم پای اعتقاد خود ماندند و کنار نرفتند.

وی تصریح کرد: ملت ما در این فشارها و تحریم‌ها و تهدیدها و در کوران سختی‌ها، زینب گونه نگاه کرده و این مشکلات و مصیبت‌ها را زیبایی می‌بیند؛ ازاین‌رو این سختی‌ها، آن‌ها را استوارتر می‌کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهاد چهار گونه است که هر چهار گونه آن باید در جامعه باشد، چهار گونه جهاد را شامل جهاد اکبر، اصغر، افضل و کبیر دانست.

وی اظهار کرد: جهاد اکبر جهاد نفس است که هر روز با آن درگیر هستیم، جهاد اصغر جهاد نظامی است که هشت سال آن را با موفقیت تجربه داریم، جهاد افضل امربه‌معروف و نهی از منکر است و جهاد کبیر جهاد فرهنگی است؛ ازاین‌رو حوزه جهاد گسترده بوده و همه می‌توانند در زمره مجاهدان فی سبیل الله قرار گیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha