جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی از توزیع ۳۰۰ بسته غذایی و معیشتی در بین طلاب معیل و دارای عائله و مبلغ استان در قالب پنجمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰ بسته معیشتی در بین طلاب معیل و مبلغ در قالب پنجمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی خبر داد.

وی افزود: این رزمایش با همکاری کانون ضحی برگزار شد و در قالب آن بسته‌های معیشتی و غذایی در بین طلاب معیل و مبلغ توزیع شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری در مجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha