سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسین تکمیلی

حوزه/ امام‌جمعه شیروان با تأکید بر هدایت موقوفات جدید به سمت رفع نیازهای مدارس علمیه در این شهرستان، گفت: یکی از نیازهای ما در شهرستان وقف جدید برای حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان امروز در نشست ویژه پیگیری موقوفات حوزه علمیه شیروان که با حضور امام‌جمعه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، بر اهتمام ویژه نسبت به احیاء و سرمایه‌گذاری در موقوفات حوزوی این شهرستان تأکید کرد.

وی افزود: موقوفات متعددی با نیت حوزه‌های علمیه شیروان ثبت شده و وجود دارد که اکنون درآمدزا نیست و نیازمند سرمایه‌گذاری است.

حجت‌الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: در این زمینه از سرمایه‌گذاران استقبال کرده و زمینه نیز برای سرمایه‌گذاری آن‌ها در موقوفات حوزوی شهرستان شیروان مهیا است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای ما در شهرستان شیروان وقف جدید برای حوزه علمیه است، بر هدایت موقوفات جدید به سمت رفع نیازهای مدارس علمیه در این شهرستان تأکید کرد.

گفتنی است، در این نشست مسائل مربوط به موقوفه آقای خداپناهی جهت احداث حوزه علمیه خواهران شیروان پیگیری و بررسی شد.

مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در مجموع ۱۵ موقوفه دارد که پنج موقوفه آن به ارزش بیش از سه میلیارد تومان از سال ۹۴ تا ۹۷ ایجاد شده است.

آخرین موقوفه مربوط به مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در سال ۷۵ ایجاد شده بود که خیر نیک‌اندیش آقای خیرآور آن را وقف کرده است و پس از آن تا سال ۹۴ دیگر وقفی با نیت این مدرسه علمیه صورت نگرفته بود؛ اما از سال ۹۴ تاکنون پنج مورد وقف جدید به ثبت نهایی رسیده و همچنین دو وقف جدید هم با نیت رفع نیازهای مدرسه علمیه شیروان در دست اقدام است.

در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه وجود دارد که تاکنون تنها ۵۸ وقف به نیت رفع نیازها و مصالح این مدارس علمیه به ثبت رسیده است، آماری که بدون شک کفایت نیازها و هزینه‌های فعلی این مراکز را نمی‌کند؛ ازاین‌رو ضروری است توجه واقفان و خیران و متولیان اوقاف به حوزه علمیه افزایش یافته و موقوفات جدید به سمت این مراکز دینی و علمی هدایت شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha