شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: انقلابی نمایی به‌عنوان پدیده‌ای که می‌تواند در انحراف افکار عمومی و مردم از مسیر انقلاب مؤثر واقع شود و آن‌ها را در عین تصور التزام به انقلاب، به جریانی ضدانقلاب بدل سازد، مستلزم توجه و مواجهه اصولی است؛ در حقیقت ضدانقلاب و انقلابی‌نماها دو لبه یک قیچی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از جوانان بسیجی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره دولت جوان حزباللهی، به تبیین شاخصه‌های انقلابی گری و تعارض آن با انقلابی نمایی پرداخت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: انقلابی‌نمایی در حالتی رخ میدهد که فرد یا گروهی خود را انقلابی و بعضاً یاور حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب میداند؛ اما در عمل در مواردی برخلاف ارزشهای اساسی و اهداف اصلی انقلاب و تأکیدات ولی‌فقیه زمان عمل میکند.

وی ادامه داد: انقلابی‌نمایی از نقاط مختلفی سرچشمه میگیرد که بهعنوان مثال میتوان به فهم غلط از انقلاب و ارزشهای اساسی آن بهعنوان نمونه تعبیر انقلاب به هنجارشکنی، افشاگری، قانونگریزی، پرخاشگری و...، نفاق، ریا و نفوذ و... اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: یکی از امور لازم برای شناخت مفهوم انقلابی‌نمایی و مصادیق آن، تطبیق آن بر مفهوم و مصادیق انقلابی گری است.

وی اظهار کرد: در مجموع انقلابی نمایی به‌ عنوان پدیده‌ای که می‌تواند در انحراف افکار عمومی و مردم از مسیر انقلاب مؤثر واقع شود و آن‌ها را در عین تصور التزام به انقلاب، به جریانی ضدانقلاب بدل سازد، مستلزم توجه و مواجهه اصولی است؛ در حقیقت ضدانقلاب و انقلابی‌نماها دو لبه یک قیچی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همچنین باید دانست که انقلابی بودن و انقلابی نمایی هر دو ذومراتب هستند و شدت و ضعف دارند.

وی تصریح کرد: باید در مواجهه با مفهوم انقلابی گری و مصادیق آن نگاه راهبردی و آینده‌نگرانه به جای نگاه مقطعی داشته باشیم و مصداق انقلابی‌نمایی در یک گروه و حلقه خاص منحصر نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر پرهیز از تسویه‌حساب و برچسب‌زنی سیاسی و انتخاباتی به جای تبیین و روشنگری انقلابی، اضافه کرد: پرهیز از اتهام زنی با برچسب انقلابی نمایی به هر برداشت و رفتار غلط مردم و نیروهای انقلاب و عدم توجه به موضوع ذومراتب بودن این مفاهیم از دیگر مواردی است که در مسیر انقلابی گری باید مدنظر همه ما باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha