چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم با تأکید بر اینکه طلبه باید مبلغ و نیروساز باشد، گفت: در زمان جنگ تحمیلی برخی می‌آمدند و مردم را تشویق به حضور در جبهه‌ها می‌کردند؛ موضوعی که اکنون باید در زمینهٔ جذب و هدایت دانش آموزان مستعد به سمت مدارس علمیه از سوی طلاب اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نقی خراشاهی، مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که با موضوع جذب و پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید برگزار شد، بر تلاش و تشریک‌مساعی برای جذب دانش آموزان مستعد به مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت حوزویان و طلاب برای هدایت دانش آموزان کیفی و مستعد به سمت ادامه تحصیل در مدارس علمیه، اظهار کرد: در پذیرش و جذب کیفی طلاب جدید، یکی از راه‌ها استفاده از ظرفیت طلاب همان مدرسه است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود طلاب خود مبلغ این موضوع باشند.

حجت‌الاسلام خراشاهی با بیان اینکه هر طلبه مدرسه علمیه خود باید نیرو ساز باشد، اضافه کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در یکی از سخنرانی‌های خود می‌گوید یک معتاد چند نفر را معتاد می‌کند، بعد ما نمی‌توانیم چند نفر از اطرافیان خود را طلبه کنیم؟

وی با اشاره به اینکه این موضوع بارها به دست‌اندرکاران مدارس علمیه ثابت شده است، افزود: به‌عنوان‌مثال وقتی متقاضیان جدید تحصیل در مدرسه علمیه برای امتحان و آزمون ورودی می‌آیند با مشاهده طلاب در حیاط مدرسه شور و شوق ویژه‌ای پیدا کرده و اشتیاق آن‌ها به ادامه تحصیل در مدرسه علمیه بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام خراشاهی با تأکید بر اینکه طلبه باید مبلغ و نیروساز باشد، گفت: در زمان جنگ تحمیلی برخی می‌آمدند و مردم را تشویق به حضور در جبهه‌ها می‌کردند ازجمله نیروهای بسیجی خود مبلغ بودند و سایر جوانان را به حضور در جبهه‌ها تشویق می‌کردند؛ موضوعی که اکنون باید درزمینهٔ جذب و هدایت دانش آموزان مستعد به سمت مدارس علمیه اجرایی شود.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری بیش از ۷۰ طلبه سطح یک حوزه در پایه‌های اول تا ششم تحصیل خود را در مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم آغاز کرده‌اند.

لازم به ذکر است، حوزه علمیه خراسان با ۱۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۶۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۷۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha