پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: بزرگ‌ترین بازنده و شکست‌خورده بزرگ در انتخابات اخیر آمریکا، ترامپ قمارباز نیست؛ بلکه نظام آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به شکست راهبردی آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، اظهار کرد: انتخابات اخیر در آمریکا تجلی شکست ساختار سیاسی و مشارکت انتخاباتی در این کشور بود.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری اخیر که فاسدترین و متقلبانه‌ترین انتخابات آمریکا نام گرفت، مولود یک نظام سیاسی کهنه و سیستم انتخاباتی عقب‌مانده‌ای است که به‌صورت ذاتی مولّد بحران‌های بالقوه زیادی در آمریکا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فرایند نخ نمای انتخاب ناگزیر از بین دو حزب، اولین عارضه مزمن آن است، تصریح کرد: در این نظام انتخاباتی، رأی مردم و تأثیرگذاری آن بسیار کم است؛ به‌گونه‌ای که گاهی اوقات چند کارت الکترال، توان کنار زدن میلیون‌ها رأی مردمی را دارد، نظام انتخاباتی که دادگاه عالی آن، نماد بی‌عدالتی و تبعیض و هیچ‌انگاری رأی مردم است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات اخیر از باطن زشت سبک زندگی آمریکایی رونمایی کرد، گفت: سبک زندگی آمریکایی در زَروَرقی از هنر و سینما و فیلم هالیوودی و زرق‌وبرق معماری غربی و مدیریت فن‌سالارانه لیبرالی و فضاسازی فریبکارانه رسانه‌ای به خوردِ مردم دنیا داده می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در سال‌های اخیر خصوصاً ماه‌های گذشته و اوجِ ایثارگری مردم آمریکا در حمله به فروشگاه‌ها و هایپرها! جهانیان را با شگفتی و تعجب روبرو کرد.

وی تصریح کرد: شگفت‌انگیزتر از آن رقابت‌های آلوده با صدها میلیون دلار پول پاشی و پول‌شویی و تبلیغات منحط انتخاباتی و مناظرات مشمئزکننده انتخاباتی بین دو نامزد بود که نقطه اوج آن در تقلبات گسترده و تخلفات بشمار انتخاباتی در روز رأی و پس از آن در درگیری‌های مسلحانه و غیرمسلحانه دیده شده و همچنان دیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به شکست‌های آینده در اوضاع تماشایی آمریکا، اظهار کرد: مهمِ قضیه دوران پسا انتخابات آمریکا است؛ زیرا بدون تردید در دو ماه و نیم آینده تا استقرار جو بایدن به شرط شکست شکایات و ادعاهای ترامپ در دادگاه عالی آمریکا، حوادثی رقم خورد که بر فهرست رسوایی‌های آمریکا خواهد افزود.

وی ادامه داد: از آن پس نیز گسل‌های ایجادشده بر اثر قطبی‌سازی جامعه متفرق آمریکا، اوضاع تماشایی را در آمریکا تداوم خواهد بخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کشور آمریکا، اکنون تبدیل به نمایشگاه دائمی و سیال برای مشاهده رسوایی‌ها و شکست‌های تمدن پوشالی و موهوم لیبرال دموکراسی با مرکزیت آمریکا خواهد بود و شکست‌های راهبردی آمریکا در دوران بایدن پس از مدتی شدت خواهد گرفت که آن روزها، نزدیک است.

وی افزود: بر این مبنا است که می‌توان گفت بزرگ‌ترین بازنده و شکست‌خورده بزرگ در انتخابات اخیر آمریکا، ترامپ قمارباز نیست؛ بلکه نظام آمریکا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha