جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ایزدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی، مؤسس و بنیان‌گذار مدارس علمیه امام صادق(ع) و الزهرا(س) بجنورد پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد با صدور پیامی درگذشت و فقدان حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر ایزدی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

ارتحال و درگذشت عالم وارسته و استاد فرهیخته مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی ضایعه غمباری است که به آسانی از یادها و ذهن‌ها نخواهد رفت.

 دانشمند حوزوی و پیشکسوتی که با تأسیس حوزه علمیه امام صادق(ع) در مرکز استان خراسان شمالی، شمع جمع طلاب و فضلا گردید و امروز دست پروردگان مدرسه او در مشهد و قم و در جای‌جای ایران اسلامی مشعل‌دار هدایت و بصیرت و خدمت به نظام اسلامی هستند.

این‌جانب از طرف مردم استان و حوزه‌های علمیه و همه انسان‌های مؤمنی که سال‌های طولانی با این مرحوم حشر و نشر داشتند این مصیبت را به امام عصر(عج) و مقام معظم رهبری و همه دلدادگان و شاگردان وی و نیز به بیت مکرم و بازماندگان معزز ایشان تسلیت عرض می‌نمایم، غفران و رحمت و رضوان الهی را برای آن عزیز سفرکرده آرزومندم. «إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ»

ابوالقاسم یعقوبی

نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر ایزدی که بیش از سه دهه عمر خود را مصروف خدمت صادقانه به طلاب و حوزه‌های علمیه کرده بود، براثر سکته مغزی در بیمارستان قائم مشهد بستری بود و ظهر دیروز دعوت حق را لبیک گفت.

وی تا تابستان امسال مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین مدرسه علمیه خراسان شمالی بود.

مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد به همت بزرگانی از جمله مرحوم حجت‌الاسلام علی‌اصغر ایزدی در سال ۶۴ راه‌اندازی شد و با بیش از ۳۵ سال سابقه فعالیت تاکنون روحانیان و عالمان زیادی را تقدیم جامعه و نظام اسلامی کرده است.

اکنون بیش از ۳۰۰ طلبه در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد در پایه اول تا هشتم مشغول به تحصیل هستند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند، اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان‌ذکر است، در استان خراسان شمالی ۱۵ مدرسه علمیه شامل ۹ مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع حدود دو هزار و ۶۰۰ طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر ۱۷۰ استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha