جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: سوگمندانه در سال‌های اخیر به دلیل رویکردهای غربگرایانه قوه مجریه، رشد مثبت اقتصادی زیادی نداشته‌ایم که نسخه این آسیب نیز بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان نظام گوشزد شده که چاره نهایی این موضوع دولت جوان حزب‌اللهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، با اشاره به کارآمدی و موفقیت نظام اسلامی در شئون مختلف، نسبت به خطر تقلیل‌گرایی در تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها نسبت به دستاوردهای نظام هشدار داد.

وی افزود: البته این نوع سخن به معنای ندیدن نقص‌ها نیست و به همین جهت مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گلایه‌های مهمی دارند که یک موردش را با این مضامین مرقوم فرمودند: پرونده ما در مسئله عدالت کامل نیست. با وجود اینکه در بحث پیشرفت موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم اما در بخش عدالت همچنان مشکلاتی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یا مثلاً در تحقق دولت اسلامی نیز هنوز به موفقیت کامل نرسیده‌ایم چرا که مسیر ترسیمی رهبر معظم انقلاب برای ملت انقلابی ایران و امت جهان اسلام در قالب مراحل پنج‌گانه تمدن اسلامی؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که سه مرحله از این سیر تمدنی که به تعبیری مراحل تحقق انقلاب اسلامی هستند، باقی مانده و در حال حاضر در مرحله شکل‌گیری دولت اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: اما تقلیل مسائل انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی و تقلیل مسائل اقتصادی به برخی مشکلات بالفعل در نحوه اداره کشور از سوی قوه مجریه، درست نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وضعیت نامطلوب معیشت کنونی تمام انقلاب و جمهوری اسلامی نیست، بنابراین باید تمام ابعاد را دید و با همه شرایط ملاحظه کرد و در دام تقلیل‌گرایی نیفتاد.

وی با بیان اینکه تقلیل‌گرایی فرو کاستن یک پدیده بزرگ و کل به یک پدیده کوچک و جزء است، افزود: کوچک کردن یک اتفاق بزرگ به یک دلیل کوچک، تک علت دیدن پدیده‌ها و قلت دادن موضوعات کلان به اجزای خرد نادرست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مشکلات و مسائل را باید به طور جامع دید و تحلیل کرد و همه تلاش کنیم که این مسائل حل شود؛ یعنی دقیقاً همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به مسائل نگاه می‌کنند و راهبرد و راهکار ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: البته وضعیت اقتصاد کلان و بلندمدت جمهوری اسلامی به استناد آمارهای رسمی بین‌المللی، وضعیت رو به رشدی داشته است هر چند سوگمندانه در سال‌های اخیر به دلیل رویکردهای غربگرایانه قوه مجریه، رشد مثبت اقتصادی زیادی نداشته است که نسخه این آسیب نیز بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان نظام گوشزد شده است و چاره نهایی این مسئله هم موضوع دولت جوان حزب‌اللهی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    23 0
    شفابخشی «دولت جوان حزب‌اللهی» را نیز در سال‌های 1384 تا 1392 دیدیم! تفرقه‌افکنی بین آحاد مردم و مسئولان با پروژه‌های سیاه و (به تعبیر مقام معظم رهبری حفظه‌الله) غیرشرعی بگم بگم! ورشکستگی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی (به تصریح جناب محسن رضایی) علی‌رغم بهره‌مندی از فروش نفت 100 (و در مقاطعی 120 تا 150) دلاری و حدود 700 میلیارد دلار درآمد کشور که در نهایت ارثیه‌اش بابک‌ زنجانی‌ها، خاوری‌ها، عیسی شریفی‌ها، طبری‌ها، مرتضوی‌ها و ده‌ها مجرم و مفسد و اختلاس‌گر دیگر بود که هنوز هم هرچند روز یک‌بار شاهد محاکمه یکی از آن‌ها هستیم. به این‌ها اضافه کنید خسارت 36 هزار میلیارد تومانی مؤسسات مالی را که اموال و دارایی مردم را بالا کشیدند و دولت بعدی را ناچار به بازپرداخت پول مردم از بیت‌المال کردند. تحریم و جنگ تمام‌عیار آمریکا هم که لابد کاغذپاره است. کرونا هم که به قول جناب محمود احمدی‌نژاد ساختگی است و... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!