جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید محمد افشین فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد با اشاره به نقش فعالیت‌های اجتماعی و جهادی طلاب و حوزویان در جذب و افزایش اشتیاق دانش آموزان به ادامه تحصیل در مدارس علمیه، گفت: برخی اقدامات از جمله حضور و فعالیت در اردوهای جهادی، اعزام مبلغ، حفظ و تقویت ارتباط اجتماعی و ... آثار مثبت فراوانی در پی داشته و می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که با موضوع جذب و پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید برگزار شد، بر تلاش و مشارکت همگانی برای جذب کیفی طلاب در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش فعالیت‌های اجتماعی و جهادی طلاب و حوزویان در جذب و افزایش اشتیاق دانش آموزان به ادامه تحصیل در مدارس علمیه، گفت: برخی اقدامات از جمله حضور و فعالیت در اردوهای جهادی، اعزام مبلغ، حفظ و تقویت ارتباط اجتماعی و ... آثار مثبت فراوانی در پی داشته و می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام افشین فر خاطرنشان کرد: در این راستا شیوه سنتی و شناسایی چهره به چهره و نفر به نفر و نیز استفاده از خانواده‌های متدین و معتبر کارساز است.

وی با بیان اینکه اکنون فضا برای جذب کیفی‌تر متقاضیان ورود به حوزه علمیه مساعد است، تصریح کرد: در فشارهای اقتصادی کمیت جذب دچار مشکل شده، اما فضا برای جذب کیفی آماده‌تر است، زیرا طلبه و متقاضی تحصیل در حوزه علمیه، آب‌دیدهٔ اجتماعی شده و می‌داند با این مسائل و مشکلات اقتصادی روبرو می‌شود.

حجت‌الاسلام افشین فر با تأکید بر اینکه باید به جذب کیفی طلاب جدیدالورود توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: ما با طلابی دچار مشکل می‌شویم که هدف آن‌ها از تحصیل در حوزه علمیه یافتن شغل است، زیرا پس از مدتی متوجه می‌شوند اوضاع متفاوت است، ازاین‌رو لازم است متقاضیان با افکار روشن و صحیح وارد حوزه علمیه شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گفت: اگرچه با توجه به شرایط کرونایی، تحصیل در مدارس علمیه به‌صورت غیرحضوری است، اما با توجه به اینکه ایام فاطمیه را در پیش داشته و احتمال اعزام مبلغ و استاد وجود دارد، باید تبلیغ جذب متقاضیان به تحصیل در حوزه علمیه هم به‌صورت ویژه مدنظر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha