چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت وحدت اسلامی، گفت: وحدت بین شیعه و سنی از باب تقیه نیست که بخواهد وحدتشان زوری و استکباری باشد؛ بلکه این وحدت برگرفته از متن قرآن و آموزه‌های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، شامگاه دوشنبه در همایش علمای شیعه و سنی استان که به میزبانی شهرستان راز و جرگلان برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت، به تبیین اهمیت وحدت در جامعه اسلامی پرداخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: خداوند در آیه ۱۰ سوره حجرات می‌فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَینَ أَخَوَیکمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکمْ تُرْحَمُونَ»؛ یعنی مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس بین دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید.

وی خطاب به همه مسلمانان، اظهار کرد: برادر بودن با نزاع نمی‌سازد، ازاین‌رو کشمکش‌های بیهوده را کنار بگذاریم تا دشمن از این کشمکش‌ها علیه ما سوءاستفاده نکند و موجب از هم گسستگی نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: برادران شیعه و سنی مشترکات دینی و اعتقادی زیادی دارند از جمله اعتقاد به معاد و مشترک بودن قبله و پیغمبر، با این اوصاف باید نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان که می‌خواهند این اتحاد و برادری را کمرنگ کنند، آگاه باشیم و اجازه ندهیم توطئه‌های مستکبران اتحاد ما را خدشه‌دار کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اعتقاد به وحدت سبب پایداری و عزت‌آفرینی می‌شود و قوام وحدت مسلمانان هم وابسته به اعتقادات آن‌هاست؛ زیرا وحدت حقیقتی قرآنی بوده و ریشه در آیات قرآن دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: وحدت بین شیعه و سنی از باب تقیه نیست که بخواهد وحدتشان زوری و استکباری باشد، بلکه این وحدت برگرفته از متن قرآن و آموزه‌های اسلامی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس نباید نفوذ و نقش دشمنان را در موضوع وحدت اسلامی خود دخالت دهیم، چراکه نفوذ دشمنان و رخنه آن‌ها در بین مسلمانان سبب تضعیف جامعه اسلامی می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر وحدتمان بر پایه حبل‌الله بودن باشد و بر محور توحید حرکت کنیم هیچ دشمنی نمی‌تواند بین شیعه و سنی فاصله بیندازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha