جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین تکمیلی

حوزه/ امام‌جمعه شیروان گفت: بسیجی کسی است که تمام وجود او وقف اسلام است و تنها در این مسیر گام برمی‌دارد و امروز این تفکر در دنیا حرکت‌های نویی را ایجاد کرده که سابقه نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در دیدار فرمانده حوزه مقاومت خاتم‌الانبیا (ص)، با گرامیداشت هفته بسیج، به تبیین نقش ویژه و برجسته بسیج و بسیجیان در اعتلای انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه بسیج مولود انقلاب و اسلام است، افزود: بسیجی کسی است که تمام وجود او وقف اسلام است و تنها در این مسیر گام برمی‌دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان با اشاره به اینکه این تفکر در دنیا حرکت‌های نویی را ایجاد کرده که سابقه نداشته است، تصریح کرد: درواقع یکی از معجزات ارزشمند انقلاب بسیج و تفکر بسیجی هست.

حجت‌الاسلام تکمیلی اظهار کرد: ما مدیون انقلاب و نظام هستیم، چون از زمان امام حسن مجتبی (ع) تا به الآن حکومت اسلامی به معنای واقعی نداشتیم، بنابراین لازم هست خودمان را تقویت کنیم. در این راستا توصیه اول من به جوانان خودسازی و اخلاق است؛ زیرا بدون خودسازی کارایی درستی نخواهیم داشت.

امام جمعه شیروان اظهار کرد: توصیه دوم من بصیرت و دشمن‌شناسی است، زیرا با اخلاق بدون بصیرت ضربه خواهیم خورد، ازاین‌رو باید جوانان در راستای بصیرت افزایی بیانیه گام دوم انقلاب را با دقت و تأمل مطالعه کرده و آن را در شئون مختلف زندگی به کار گیرند تا به یک گفتمان و فرهنگ تبدیل شود.

وی در ادامه با تبیین نسبت فرهنگ و گفتمان، افزود: فرهنگ به‌عنوان منظومه آگاهی‌ها و باورهای رسوخ یافته در جامعه و کنش‌ها و رفتارهای مبتنی بر آن آگاهی‌ها و باورها بستر و زمینه شکل‌گیری گفتمان است.

حجت‌الاسلام تکمیلی با بیان اینکه گفتمان مثل هوایی است که در آن تنفس می‌کنیم و فرهنگ، به‌مثابه زمین و آسمانی است که در آن زندگی می‌کنیم، ادامه داد: فرهنگ به‌مثابه کشور است و گفتمان‌ها استان‌های این کشور را تشکیل می‌دهند، بنابراین رابطه میان فرهنگ و گفتمان، رابطه تقوُّمی است یعنی فرهنگ از طرفی مادر گفتمان‌ها است و از طرفی وقتی گفتمانی، رسوخ و تثبیت عمیق و گسترده پیدا کند، تبدیل به فرهنگ می‌شود، ازاین‌رو همه باید بکوشیم در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب این امر حاصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha