پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسین تکمیلی

حوزه/ امام‌جمعه شیروان با اشاره به ضرورت اهتمام بیشتر به امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: ما در زمینهٔ معروف کمتر از زمینه منکر کار کردیم در حالی که معروف گستری در جامعه باید بیش از منکرستیزی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، شامگاه دوشنبه در دیدار دانش آموزان نخبه شهرستان که در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شد، به تبیین مسئولیت و رسالت نخبگان در جامعه اسلامی پرداخت.

وی افزود: نخبگان باید با تلاش علمی و ارتقای معنوی و اخلاقی به دنبال این باشند که غیر از خودشان، برای دیگران و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هم مفید باشند.

حجت‌الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم شرط لازم برای موفقیت، می‌تواند رتبه کنکور باشد، اما شرط کافی موفقیت نیست.

وی تصریح کرد: موفقیت، پازلی است که تلاش، تخصص، معنویت و توکل از قطعات آن به حساب می‌آیند، از این‌رو ممکن است یک نفر که رتبه کنکورش کمتر شده در عرصه جامعه موفق‌تر باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت اهتمام بیشتر به امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: ما در زمینهٔ معروف کمتر از زمینه منکر کار کردیم.

وی افزود: از بسیجیان و انقلابیون و هیئتی‌ها تقاضا داریم که معروف‌ها را در جامعه ترویج کنند و از جمله به فضاسازی در حوزه معروف‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: فضاسازی معروف در شهر اگر توسط گروه‌های مردمی و جهادی همانند فضاسازی هیئات مذهبی صورت گیرد فضای زیبایی در شهر شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی هم تصویب کردیم که تابلوهای تبلیغاتی را در اختیار این گروه‌های مردمی قرار دهند تا برای فضاسازی در حوزه معروفات مورد استفاده قرار گیرد.

امام‌جمعه شیروان گفت: حوزه فعالیتی هیئت‌ها باید به وسعت شهر باشد تا به شهر رنگ و بوی ارزش و مذهب بدهد.

وی تصریح کرد: در این راستا مجموعه دفتر امام‌جمعه هم پشتیبانی خواهد کرد و مطمئن باشید مجموعه این اقدامات اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha