جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار فرماندهان تیپ 130 شهید دلجویان ارتش مستقر در خراسان شمالی با  نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ امام‌ جمعه بجنورد گفت: این هنر انقلاب بود که ارتش و نیروهای مسلح را به حوزه علمیه پیوند زد و به ارتش و سپاه و نیروی انتظامی پیوست فرهنگی داد تا امروز سازمان عقیدتی سیاسی به‌ عنوان مکمل سوخت حرکت نیروهای مسلح عمل کرده و سرعت، سبقت و حرکت آن‌ها را به سمت اهداف تسریع بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان ارتش مستقر در خراسان شمالی که به مناسبت بیست و چهارم مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، با اشاره به نقش این سازمان در نیروهای مسلح، اظهار کرد: خداوند ما را در زمانی و در مقطعی از تاریخ دنیا قرار داده است که دیدیم می‌شود هم نظم ظاهری و هم نظام معنوی داشت؛ زیرا نظم و نظام، هر دو انسان را در سکوی پرش به‌سوی تقرب الی الله قرار می‌دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: به برکت این نعمت، امروز شاهد افتخارآفرینی و اقتدار ارتش هستیم؛ به‌گونه‌ای که امروز ارتش آبروی نظام شده و هراس در قلب دشمنان افکنده است.

وی با تأکید بر اینکه باید زینت‌های انقلاب را قدر بدانیم، یکی از این زینت‌ها را نعمت ولایت دانست و گفت: ما افتخار می‌کنیم در رأس نظام اسلامی عالمِ عادلِ حکیمی قرار دارد که از بهترین‌های دوران ما است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امروز فرمانده کل قوا گل سرسبد ایرانیان است و این افتخار است؛ ازاین‌رو ما و نیروهای مسلح باید بکوشیم زینت ولایت و فرمانده کل قوا باشیم.

وی با بیان اینکه ما برکات این امر مهم را در زمان جنگ دیدیم، افزود: امام در عین‌ حال که مرجع تقلید بود فرمانده مدیر و مدبری هم بود که جنگ را با عقلانیت و تدبیر مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام راحل می‌فرمود: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و با این نوع عملکرد در عین‌ حال که فرماندهی می‌کرد برای رزمندگان مکتب اخلاقی و عرفانی بود، امام خطاب به رزمندگان می‌فرمود من دست و بازوی شما را می‌بوسم اما بدانید خرمشهر را خدا آزاد کرد و این مکتب تربیتی و اعتقادی و انسان‌سازی بود.

وی تصریح کرد: صبغه ارتش و نیروهای مسلح ما بسیار درخشان است؛ زیرا در رأس آن عالم دین‌شناسی قرار داشت که معلم و مربی بود و جبهه جنگ را به کلاس عقیدتی تبدیل می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خطاب به مسئولان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هر چه بیشتر در این بُعد کار کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم؛ زیرا سازمان عقیدتی سیاسی مکمل سوخت حرکت نیروهای مسلح بوده و سرعت و سبقت و حرکت آن‌ها به سمت اهداف را سرعت می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: این هنر انقلاب بود که ارتش و نیروهای مسلح را به حوزه علمیه پیوند زد و به ارتش و سپاه و نیروی انتظامی پیوست فرهنگی داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha