پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اعتماد مردم، سرمایه اجتماعی نیروهای انتظامی است، گفت: این سرمایه اجتماعی یک هنجار اجتماعی است که  نیازمند تحفظ است و باید از آن مراقبت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از اقدامات پرسنل نیروی انتظامی، اظهار داشت: صحبت و تقدیر از خدمات گسترده نیروهای انتظامی در عرصه‌های مختلف نیازمند یک زمان و فرصت بسیار است.

وی با بیان اینکه امروز باید از طرف تمامی مردم استان از خدمات عزیزان نیروی انتظامی تشکر کنیم، گفت: همان طور که حضرت آقا نیز فرمودند، ما نیروهای مسلح را یک روح واحد می‌دانیم که این تنوع ظاهری در یک اصل جدی به هم می‌رسند و آن خدمت به اسلام، دفاع از امنیت جامعه و خدمت رسانی در عرصه‌های مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه تجربه چندانی در این خصوص وجود نداشت، اما شاهد حضور و عملکرد خوب نیروی انتظامی در خدمت رسانی به مردم بودیم و این جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم، سرمایه اجتماعی نیروهای انتظامی است، مطرح کرد: این سرمایه اجتماعی یک هنجار اجتماعی است که  نیازمند تحفظ است و باید از آن مراقبت کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز گستره امنیت و حفظ آن بیشتر از سال‌های قبل است، گفت: شهادت مرزبانان و شهدای خان‌طومان گویای امنیتی است که جوانان ما امروز در جامعه ایجاد کرده‌اند اما حفظ این امنیت امروز بسیار گسترده‌تر شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی در کنار تمامی فعالیت‌های خود باید در فضای مجازی هم در صدد حفظ امنیت باشد و این به معنای آن است که هم جرایم عمیق‌تر شده است و هم گسترده تر و در نتیجه کار نیز بسیار مشکل تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به وجود یک پشتوانه علمی، پژوهشی، در نیروی انتظامی، ابراز داشت: استفاده از علوم دانش بنیان و توجه به مسائل علمی ظرفیت عظیمی است که از آن باید به عنوان نقطه مثبتی در عملکرد و برخورد با جرایم در نیروی انتظامی یاد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha