جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه طبق شواهد مسلم تاریخی صلح امام حسن (ع) ناشی از ضعف و بی بصیرتی جامعه اسلامی بود، گفت: یکی از مظاهر عقلانیت، درک درست از موقعیت جامعه اسلامی و شناخت عمیق از نقشه‌های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه مکتوب جمعه این هفته همدان با تسلیت به مناسبت دهه آخر ماه صفر، توجه به اخلاق نبوی را نیاز امروز جامعه بشری برشمرد و اظهار داشت: رسالت اجتماعی نبی مکرم اسلام(ص) تحقق قسط در عرصه‌های مختلف حیات بشری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طبق شواهد مسلم تاریخی صلح امام حسن (ع) ناشی از ضعف و بی بصیرتی جامعه اسلامی بود، گفت: یکی از مظاهر عقلانیت، درک درست از موقعیت جامعه اسلامی و شناخت عمیق از نقشه‌های دشمنان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسأله جامعه اسلامی این نیست که باید مذاکره صورت گیرد یا خیر، ابراز داشت: مسأله اصلی در خصوص مذاکره است است که آیا انجام مذاکره برای کشور ثمره‌ای دارد؟.

وی افزود: تجربه و منطق نشان داده که مذاکره در شرایط موجود اگر مضر نباشد، ثمره هم ندارد و بخشی از مشکلات موجود اقتصادی مربوط به رویکرد مذاکره محور در این عرصه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه یکی از اهداف رسالت که در نهج البلاغه بیان شده، احیای عقلانیت است، مطرح کرد: عقلانیت دینی با پیروی از حق کامل‌تر خواهد شد.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی جامعه پزشکان، پرستاران و کادر درمان، عنوان کرد: باید از جامعه مذهبی و متدینین بخاطر رعایت شیوه نامه‌ها و عدم برگزاری مراسم در دهه آخر صفر و همراهی با ستاد کرونا قدردانی و تشکر کرد.

حجت الاسلام ولمسلمین شعبانی با بیان اینکه کماکان نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه هستیم، گفت: از مردم عزیز درخواست دارم تا همچنان به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند باشند، تا ان شاءالله شاهد رفع این بلا از جامعه بشری باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha