پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در ساحت فرهنگی انقلاب و فعالیت‌های فرهنگی هم باید تهدیدشناس بود و هم فرصت شناس؛ اما باید بدانیم بنا بر سنت لایتغیر الهی پیروزی نهایی با جبهه حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، با تأکید بر ضرورت پیگیری فعالیت‌های فرهنگی با وجود تداوم شرایط کرونایی، اظهار کرد: عرصه فرهنگ، عرصه ترجیح رویکردهای فعالانه بر فعالیت‌های مُنفعلانه است.

وی افزود: این یعنی علاوه بر اینکه در ساحت فرهنگی انقلاب و فعالیت‌های فرهنگی هم باید تهدیدشناس بود و هم و فرصت شناس؛ باید بدانیم بنا بر سنت لایتغیر پیروزی نهایی حق بر باطل و اینکه هرچه در بُردار زمان پیش می‌رویم، در حقیقت به این پیروزی نهایی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و مجاهدین جبهه حق با وجود تمام محدودیت‌ها و سختی‌ها، در میدان مبارزه، دست بالاتر را دارند.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: اینکه شهید سلیمانی می‌گوید: میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست به این معناست که باید فرصت‌ها را در هر شرایطی کشف کرد، چراکه ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که هنوز به‌خوبی و درستی استفاده نشده است.

وی اظهار کرد: انجام هر فعالیت فرهنگی و اجتماعی نیازمند طی مراحلی است که می‌توان آن را چرخه نقش‌آفرینی بنامیم که این چرخه شامل شناخت مسئله، یافتن پاسخ مسئله، گفتمان سازی، مطالبه گری و بعضاً ورودهای میدانی است و فرقی هم نمی‌کند فعالیت در چه سطحی است، ملی، استانی، شهرستانی، بخشی، شهری یا مسجدی.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: اکنون و در شرایط کرونایی برخی اقدامات اساسی در فرایند نقش‌آفرینی فرهنگی لازم است از جمله اینکه با نخبگان و فعالان فرهنگی جبهه انقلاب با هدف استنباط و استخراج اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی در شرایط کرونایی هم‌اندیشی صورت گیرد.

وی افزود: تعیین سهم و نقش هر یک از نهادهای دولتی و مردمی برای انجام برنامه‌های فرهنگی، بازنمایی فرهنگ‌ساز و الگوساز فعالیت‌ها به افکار عمومی و تجربه نگاری و اشتراک‌گذاری برنامه‌های موفق به سایر افراد و متولیان از جمله اقدامات دیگری است که لازم است در این شرایط انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha