پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عظیم آسوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: وقف زمینه تحقق عدالت اجتماعی را فراهم می‌سازد و روابط انسانی بر مبنای ارزش‌های انسانی، میان طبقات گوناگون جامعه گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته وقف، با اشاره به در پیش بودن بیست و هفتم صفر، روز وقف، به تبیین برکات این صدقه جاریه پرداخت و افزود: احساس مسؤولیت (تعهد اجتماعی) به‌عنوان یکی از ابزارهای تربیتی در عمل به فرهنگ وقف متبلور است.

وی ادامه داد: وقف علاوه بر اینکه نشان از اوج مسئولیت‌پذیری نسبت به دیگران است، زمینه مسئولیت‌پذیر شدن دیگر افراد جامعه را نیز فراهم می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه همچنین وقف تحقق‌بخش عدالت اجتماعی اسلامی است، اظهار کرد: برکت عظیم دیگری که در سنت و فرهنگ متعالی وقف نهفته است، تحقق عدالت اجتماعی، رفع فقر و از بین بردن فاصله طبقاتی است.

حجت‌الاسلام آسوده گفت: وقف با دو کارکرد عمده توزیع و تعمیم ثروت در جامعه و جلوگیری از تمرکز ثروت در دست گروهی معدود، ابزاری مناسب در راه تحقق عدالت اجتماعی، به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در وقف وقتی ثروتمندان برخی اموال خود را وقف کنند و منافع آن میان فقیران و مستمندان توزیع شود، ثروت‌ها به همه افراد می‌رسد و فاصله طبقاتی تقلیل می‌یابد.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه وقف یکی از راه‌های کنترل تراکم ثروت به شمار می‌آید، اضافه کرد: انباشته شدن ثروت در دست فرد، قشر یا طبقه‌ای خاص، یکی از محوری‌ترین عوامل به زوال و انحطاط جوامع است، زیرا این کار مانع توزیع عادلانه سرمایه و امکانات مادی میان طبقات مختلف جامعه می‌شود.

وی افزود: وقف به‌عنوان پدیده‌ای در برابر تراکم ثروت، سرمایه‌ها را از طبقه ثروتمند جامعه به طبقه فقیر منتقل و نیازمندان را از امکانات رفاهی بهره‌مند می‌سازد. بر این اساس وقف زمینه تحقق عدالت اجتماعی را فراهم می‌سازد و روابط انسانی بر مبنای ارزش‌های انسانی، میان طبقات گوناگون جامعه گسترش می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: گسترش فرهنگ وقف، بستری مناسب برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی، در شکل توزیع عادلانه ثروت، به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha