جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد

حوزه/ استاد حوزه با بیان این که برای رسیدن به موفقیت باید اعمالی را رعایت کرد که اگر هر کدام از آنها نباشد، نتیجه به دست نمی آید، گفت: طلاب علوم دینی برای دستیابی به موفقیت در زندگی نیازمند سه عامل اخلاص، مجاهدت و معنویت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی زمانی فرد در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) مشهد به دو مسئله تحصیل علوم دینی و شروط موفقیت اشاره کرد و توضیح داد: تحصیل علوم دینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و از نظر قرآن و روایات بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه علم، آگاهی و خرد مقام انسان را بالا می برد و کمال روح است، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) به این نکته اشاره می کنند که در روز قیامت خون شهدا با مرکب و قلم علما مقایسه، و مرکب و قلم عالمان بر خون شهیدان ترجیح داده می شود.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان تبیین کرد: علت این ترجیح آن است که علما فرهنگ شهادت را ترویج می کنند؛ یعنی اگر عالمان نباشند جوانان این فرهنگ را نمی آموزند. اگر جوانی حاضر می‌شود که جانش را فدا کند به‌خاطر تبیین همین دین ، قرآن و روایات توسط علماست.

وی در ادامه به شرایط موفقیت یک انسان اشاره و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به موفقیت باید اعمالی را رعایت کرد که اگر هر کدام از آنها نباشد، نتیجه به دست نمی آید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد، اخلاص را یکی از این نکات برشمرد و اظهار کرد: باید با اخلاص برای خدا کار کرد، زیرا اگر کسی هدفش جلب رضایت خداوند باشد حضرت حق هم به کار او برکت می دهد و نزد مردم عزیزش می کند.

وی نمونه بارز این ویژگی را از علامه مجلسی دانست که در طول عمر خویش ۱۱۴ جلد بحارالانوار نوشت که این همان برکتی است که خداوند به بندگان مخلصش عطا می‌کند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، مجاهدت و تلاش را عامل دیگر نام برد و توصیه کرد: وقت خود را تلف نکنید و برای آن ارزش قائل شوید و به صورت خودجوش به مطالعه و مباحثه اشتغال داشته و غرق در تحصیل باشید.

وی بیان داشت: مرحوم شیخ عباس قمی همیشه کتاب ها و دست نوشته هایش را همراه داشت و در هر فرصتی به مطالعه و نوشتن مشغول می شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد عامل دیگر در موفقیت را معنویت عنوان و ابراز کرد: طلاب علوم دینی برای دستیابی به موفقیت نیازمند آن هستند که از سطح معنوی بالایی برخوردار باشند که تقویت معنویت نیز با سه محور اقامه نماز، توجه به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha