پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سجادی زاده

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب باید علاوه بر فراگیری مقدماتی همچون صرف، نحو و بلاغت به سمت فهم و تبلیغ یافته های قرآنی در بین جامعه نیز بروند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید علی سجادی زاده در مراسم افتتاحیه مدرسه کریم اهل البیت امام حسن مجتبی(ع) مشهد با اشاره به اینکه قرآن معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص) است، گفت: حضرت محمد(ص)، ۴ هزار و ۴۰۰ معجزه ای که دیگر پیامبران داشتند را ارائه کرد اما برای آنکه در هر زمان منبعی مستقیم واسطه بین او و پروردگار باشد، قرآن نازل شد.

وی با بیان اینکه اوج فرهنگ ادبی عرب، نزول قرآن بود، تصریح کرد: قرآن، شفاعت کننده ای شافع است و لذا در هر قسمت، رشته، گرایش و قبل از هر امری، قرآن را بخوانید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه قرآن عهد و قرارداد خالق با انسان است، افزود: امپراطوری های ایران و روم در ۱۵ قرن گذشته، دو اَبَرقدرت بزرگ جهان بودند اما با نقش و تاثیر قرآن هر دو امپراطوری فرو پاشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی زاده در ادامه ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند که «طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ»، لذا باید با تاریخ اسلام و جاهلیت آشنا شویم تا هویت خود را درک کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام به واسطه ولایت اهل بیت(ع) گسترش یافت و ماندگار شده است، افزود: حوزه های علمیه خاستگاه پیدایش قرآن است، از این رو کار اصلی ما تربیت مبلغ و وظیفه اصلی ما تبلیغ است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه پرورش عالم و مجتهد لازم و تبلیغ نیز یکی از ارکان مهم حوزه های علمیه است، ادامه داد: علم حوزه های علمیه، قرآنی است، لذا علاوه بر فراگیری مقدماتی همچون صرف، نحو، بلاغت و ...، باید به سمت فهم و تبلیغ یافته های قرآنی در بین جامعه باشید.

وی با بیان اینکه قرآن، آخرین درسی است که خداوند متعال بر انسان نازل کرده، از این رو علاوه بر تلاوت، باید آن را مطالعه کرد، گفت: علاقه به تلاوت قرآن و فهم و تدبر در آیات آن، توفیقات روزافزون و برکاتی را در درس و مباحثات حاصل می کند که باید به آن توجه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی زاده در پایان با اشاره به اینکه ما برای فهم دین به حوزه های علمیه آمده ایم و منبع اصلی دین، قرآن و سنت است، ابراز کرد: سنت به وسیله احادیث و اخبار به ما رسیده است و به عنوان مفسر قرآن می باشد؛ لذا لازم است در مسیر طلبگی و زندگی، با سنت و قرآن آشنا شویم و نسبت به آن تفکر کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha