جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اقتصاد

حوزه/ مناظره‌هایی با موضوع «آسیب ها و فرصت های فعالیت اقتصادی طلاب در حین تحصیل» به همت واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد، در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص راه‌اندازی کرسی آزاد اندیشی در مراکز علمی، واحد پژوهش مدرسه علمیه عباسقلی خان مشهد، اقدام به برگزاری جلساتی در قالب مناظره با موضوع «آسیب ها و فرصت های فعالیت اقتصادی طلاب در حین تحصیل» کرده است.

حجت الاسلام عباس بابایی، مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان و ناظر مناظرات، با اعلام این خبر، گفت: جلسات مناظره با حضور آقایان حجج اسلام چاکرالحسینی و ایازی به عنوان موافقان طرح و ولایتی و صداقت به عنوان مخافان موضوع، در محل نمازخانه این مدرسه برگزار شد.

وی با اشاره به مهمترین مباحث مطرح شده در جلسات، افزود: با وجود موافقان و مخالفان در طرح فعالیت اقتصادی طلاب در حین تحصیل، همه بر این موضوع که اولویت طلاب باید درس باشد، اتفاق نظر داشتند و چنانچه از باب اضطرار، قرار شد طلبه‌ای به فعالیت اقتصادی بپردازد با توجه به ملاحظات درسی و در اولویت قرار گرفتن آن، به فعالیت هایی که مرتبط با حوزه و زی طلبگی است، مشغول شود.

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان به راهکارهای مطرح شده در جلسه، اشاره و تصریح کرد: طلاب باید الگوهای مهارتی و نحوه صحیح مدیریت اقتصادی و الگوی مصرف بر زندگی را در سرلوحه کار قرار دهند.

حجت السلام بابایی در پایان گفت: امید است برگزاری این جلسات در مجامع علمی به ویژه حوزوی با رویکرد به مسائل روز جامعه و طلاب، باعث رشد فضای علمی و گفتمان آزاد در بین اقشار مختلف طالبان علم گردد و منویات مقام معظم رهبری نیز از این باب مورد تاکید و انجام قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha