پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به ضرورت ورود واقفان به موضوع غدیر، بر تبلیغ و ترویج وقف غدیری در استان تأکید کرد و گفت: باید وقف غدیر تبلیغ و ترویج شده و این مهم به‌عنوان فرهنگ گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آیین معارفه دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: در ایام غدیر و دهه ولایت و امامت باید کاری کارستان کنیم.

وی افزود: اگرچه اجرای کارهای ظاهری و زودگذر در این ایام خوب است ولی باید کار عمیق‌تری کرده و فرهنگ غدیر که جاودانه است را با روش‌های جدید از جمله اطعام فقرا، برپایی سفره‌های عیدانه غدیر، توزیع لباس‌های نو در بین خانواده‌های مستضعف و... جاودانه‌تر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بنا بر تأکید رهبری حرکت مواسات و کمک مؤمنانه در ماه رمضان بسیار زیبا بود و باید تداوم یابد که ایام غدیر و دهه امامت و ولایت فرصت مناسبی برای این کار است.

وی خاطرنشان کرد: ما در عصر استثنایی و زیبایی قرار داریم که عصر سرور اهل‌بیت(ع) است؛ از این‌ رو با باید با اقدامات خود نگذاریم این سرور تبدیل به حزن شده و امام عصر(عج) در این مناسبت‌ها ناخشنود شود؛ زیرا هر چه بیشتر اقدامات مؤمنانه انجام دهیم این سرور اهل‌بیت(ع) بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: ما مکانی به نام و در شأن امیرالمؤمنین در استان نداریم و به همین دلیل بنا داریم مجتمع غدیر را در مرکز خراسان شمالی راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت ورود واقفان برای ساخت این مجتمع، بر تبلیغ و ترویج وقف غدیری در استان تأکید کرد و گفت: وقف غدیر را تبلیغ کنید تا این مهم به‌عنوان فرهنگ گسترش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اعضای بنیاد غدیر در استان، اظهار کرد: هر کدام هر اندازه که می‌توانید کمک کرده و خیر پیدا کنید تا مجتمع غدیر آبرومندی در مرکز استان ساخته شده و حق امیرالمؤمنین تا اندازه‌ای ادا شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر، اظهار کرد: فضای مجازی منبر بسیار پرمخاطبی بوده و مخاطبان جوانی دارد که در معرض توفان‌های شدید سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که به‌صورت روزانه شبهه‌های فراوانی برای این نسل تولید می‌شود؛ ازاین‌رو باید تلاش شود با غدیری کردن فضای مجازی، فرهنگ اهل‌بیت و علوی به خانواده‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه تمدن سازی ما در غدیر تأسیس شده است؛ زیرا امام علی(ع) و پیامبر(ص) در آغاز اسلام به فکر آخر اسلام هم بودند، افزود: مهدی موعود(عج) اسلام را جهانی می‌کند و این همان تمدن سازی است که از متن غدیر تمدن سازی به دست می‌آید، در واقع غدیر خشت اول و مهم تمدن سازی اسلام در گستره جهان است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر غدیر را از این زاویه نگاه کنیم می‌بینیم هم خودسازی، هم جامعه سازی و هم تمدن سازی است.

وی با تأکید بر اینکه باید به حوزه‌های گوناگون غدیر توجه کنیم، افزود: باید در روز غدیر عکس و پرچم غدیری و نشانه اهل‌بیت(ع) در بازار و سطح شهر و میدان‌های اصلی ما نصب شود تا فضای شهر غدیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دهه امامت و ولایت دهه تشریفاتی نیست چرا که قرار است این فرهنگ با زبان‌ها و قالب‌های نو به نسل جدید منتقل شود؛ ازاین‌رو باید ظاهر کوچه و خیابان و شهر خود را غدیری کنیم.

وی با بیان اینکه باید شادی‌های غدیر را گسترش داده و گروه سرود و تئاتر غدیری داشته باشیم، افزود: لازم است پرده‌خوانی و سینمایش غدیر گسترش یافته و از استان فراتر برود و همه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که جزء سربازان ولایت و غدیر بوده و ان‌شاءالله در روز قیامت با آرم و نشانه غدیر در محضر امیرالمؤمنین(ع) آب گوارای کوثر را بنوشیم.

گفتنی است، در این مراسم سید عبدالله محمدی به‌عنوان دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی معارفه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha