جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: تمجید رهبر انقلاب از مجلس یازدهم به عنوان یکی از انقلابی‌ترین و کارآمدترین مجالس پس از انقلاب و توصیف ایشان از نمایندگان مجلس از سویی افتخارآفرین است و از دیگر سو مسئولیت افزا.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست تصویری با مسئولان استانی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم، اظهار کرد: تأکید رهبری بر تعامل قوا، خصوصاً مجلس و دولت و مطالب اطراف آن چند درس بزرگ دارد.

وی افزود: رهبر انقلاب می‌توانند با بیان مشکلات مردم و تکرار و برجسته‌سازی آن، نگاه‌های زیادی را جلب کرده و تحسین بیشتری را جذب کنند، اما در بیان مشکلات مانند گرانی و تورم و... به دلایل مختلف بزرگ‌نمایی نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ایشان ظرفیت هر دولت و سقف پرواز آن دولت را با نگاه کارشناسانه می‌دانند و لذا در بیان عمومی مشکلات می‌دانند تکرار بیش از اندازه به افزایش انتظارات مردم می‌انجامد و چون دولت تحرک لازم را ندارد، تکرار آن به دلسردی بیشتر مردم خواهد انجامید. علاوه بر این احتمال سوءاستفاده‌های رسانه‌های استکباری از بیانات رهبری و ضریب‌دهی معکوس به آن در افکار عمومی جهان وجود دارد، ازاین‌رو رهبر معظم انقلاب دربیان مشکلات مانند گرانی و تورم و... بزرگ‌نمایی نمی‌کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه این نوع مواجهه برای نمایندگان گفتمانی ولایت درس‌آموز است، گفت: البته امامان جمعه و سایر نخبگان و متولیان طبعاً دربیان مشکلات مردم باید فعالانه و روشن عمل کنند لکن، مشی رهبر انقلاب در این عرصه باید الگوی نقد و سبک نقد ما باشد.

وی با بیان اینکه ترویج اخلاق نقد و نقد منصفانه نافی نقد صریح و دقیق نیست، افزود: مثلاً تعبیر «گرانی‌های بی‌منطق» تعبیر و هشدار مهمی به دولت و دست‌اندرکاران است؛ زیرا سؤال و استیضاح حق مسلّم نمایندگان است اما دشنام و اهانت پذیرفته شده نیست و از مجلس انقلابی و نمایندگان انقلابی انتظار بیشتری می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تمجید رهبر انقلاب از مجلس یازدهم به عنوان یکی از انقلابی‌ترین و کارآمدترین مجالس پس از انقلاب و توصیف ایشان از نمایندگان مجلس از سویی افتخارآفرین است و از دیگر سو مسئولیت افزا. به تعبیر دیگر حضرت آقا «اِنشاء را در قالب اِخبار» آورده‌اند؛ یعنی از چنین مجلسی قطعاً و حتماً انتظار بیشتری می‌رود؛ ازاین‌رو این مجلس، مجلس انتظار و امید است.

وی افزود: در نگاه رهبری، دشمن اگرچه قوی است اما پیر و فرتوت و روبه افول است و ما اگرچه در عرصه‌هایی ضعیف‌تریم اما جوان و روبه رشد و قوت هستیم و باید توجه داشت که خیلی تفاوت است بین ضعف و قوت جوان رو به رشد و پیر رو به زوال و افول.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بیان صادقانه ایشان در این ریشه مشکلات به خودمان برمی‌گردد و وزن‌دهی مناسب به ریشه داخلی مشکلات در کنار وزن‌دهی به تحریم قابل توجه و دقت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha