جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین تکمیلی

حوزه/ امام‌جمعه شیروان گفت: حجاب، لباس رزم در مقابل سوءاستفاده مستکبران دنیا است؛ زیرا امروز یکی از راه‌های سیطره بر کشورها و به اختیار گرفتن مواضع و منابع و نیز نیروی انسانی آن‌ها اشاعه فحشا و فساد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امروز در همایش عفاف و حجاب که با حضور طلاب خواهر، در بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد قیام مسجد گوهرشاد، اظهار کرد: رضاشاه احساس کرد می‌تواند فرهنگ فمینیستی را وارد کشور کند و با تفکر لیبرالی که احساس می‌کرد هر آنچه غربی‌ها انجام دادند خوب است، موضوع حجاب و عفاف را مورد هجمه قرار داد.

وی افزود: رضاشاه با این بهانه که ایران را غربی کند به گوهر زنان حمله و تلاش کرد آنان را از زن بودن به ابزاری برای هوسرانی تبدیل کند؛ اما در مقابل حرکت و واقعه بزرگ قیام مردم علیه این بی‌حیایی در مسجد گوهرشاد انجام گرفت و علما و مردم در این مسجد در اعتراض به این قانون رضاخانی اعتراض کردند.

حجت‌الاسلام تکمیلی با بیان اینکه قیام مسجد گوهرشاد قیام برای عفاف و حجاب بود، اضافه کرد: در این واقعه مردم برای حفظ ارزش‌های اسلامی قیام کردند و اجازه ندادند رضاخان با خیالی آسوده برنامه‌های مخرب خود را اجرایی کند.

وی ادامه داد: همواره از سوی دشمنان تلاش گسترده‌ای صورت می‌گیرد تا این گوهر ناب از زنان و دختران ما گرفته شود و این تلاش به دلیل اهمیتی است که حجاب و عفاف دارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی تصریح کرد: استکبار و استعمار از حجاب می‌ترسند، علت آن‌هم روشن است، زیرا اگر جامعه همراه با حیا و عفاف باشد آن جامعه به کرامت انسانی خود نزدیک است و اگر جامعه به کرامت انسانی خود نزدیک باشد متوجه حقایقی می‌شود که در پیرامون او می‌گذرد؛ یعنی در برابر ظلم ساکت نمی‌ایستد.

وی ادامه داد: چنین شخصی جامعه و خانواده خود را بر اساس ارزش‌های اسلامی تربیت می‌کند و با ظلم ظالم و مستکبر مقابله می‌کند و نمی‌گذارد به خدمت ارزش‌های ظالم درآید.

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: حجاب لباس رزم در مقابل سوءاستفاده مستکبران دنیا است، زیرا امروز یکی از راه‌های سیطره بر کشورها و به اختیار گرفتن مواضع و منابع و نیز نیروی انسانی آن‌ها اشاعه فحشا و فساد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمنان توانستند جامعه را به فحشا مبتلا کنند این جامعه از درون تهی می‌شود و جامعه‌ای که از درون تهی شود متوجه نمی‌شود که پیرامون او چه می‌گذرد، چنین جامعه اگر منابع نفت و گاز او را به یغما ببرند متوجه نمی‌شود و این‌گونه است که ترویج فساد و فحشا ابزار مناسبی برای مستکبرین می‌شود.

حجت‌الاسلام تکمیلی خاطرنشان کرد: یک زن با حجاب خود اعلام می‌کند من می‌خواهم یک انسان باشم و کرامت نفس و شخصیت درون خود را خودم انتخاب کنم نه اینکه دیگری به من بگوید تو چه بپوش و چطور رفتار کن.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا جعفریان IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    مشکل دقیقا همین است "که یک زن بی حجاب خود اعلام کند من می‌خواهم یک انسان باشم و کرامت نفس و شخصیت درون خود را خودم انتخاب کنم نه اینکه دیگری به من بگوید تو چه بپوش و چطور رفتار کن." چکار کنبم