جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: امسال نگاه خود را به قربانی‌ کردن عوض کنیم، زیرا با توجه به شرایط کرونایی نمی‌توان در زمینهٔ قربانی کردن و توزیع گوشت‌های قربانی مانند سال‌های گذشته عمل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با علما و مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه باید نعمت وحدت و ولایت را پاس بداریم، خاطرنشان کرد: بزرگان اهل سنت زمان‌شناس بوده و موقعیت کشور و انقلاب را به‌خوبی درک می‌کنند و همین مواضع آن‌ها دشمن را در اهداف خود ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه امروز همه با هم زیر یک پرچم و ولایت یک رهبر در مقابل دشمن ایستاده‌ایم، تصریح کرد: بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی همه امور ساماندهی شد از جمله دفتر امور اهل سنت که زیر نظر مقام معظم رهبری تأسیس شد و امور مربوط به حوزه‌های علمیه اهل سنت را از نظر حقوقی و فرهنگی و علمی برنامه‌ریزی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نظام اسلامی همان‌گونه که برای حوزه‌های علمیه تشیع مدیریت و برنامه‌ریزی دارد برای حوزه‌های علمیه اهل سنت هم همین‌گونه عمل می‌کند و مدیران مدارس علمیه اهل سنت باید این فرصت را غنیمت بشمارند.

وی با تأکید بر اینکه باید مدیران مدارس علمیه اهل سنت برای کیفیت‌بخشی به حوزه‌های علمیه تلاش بیشتری بکنند، افزود: اسلام دشمنان قسم‌خورده‌ای دارد که نمی‌گذارند به حال خودمان باشیم؛ ازاین‌رو باید سنگربانانی باشند که در مقابل شبهات و تهاجم‌های دشمنان بایستند و پایگاه و سنگر اصلی این مهم هم حوزه‌های علمیه هستند.

شیوه قربانی با توجه به شرایط کرونایی تغییر کند

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید قربان، به تشریح شرایط شیوع کرونا در جامعه پرداخت و خطاب به علمای اهل سنت، اظهار کرد: باید امسال نگاه خود را به قربانی‌ کردن عوض کنیم، زیرا با توجه به شرایط کرونایی نمی‌توان در زمینهٔ قربانی کردن و توزیع گوشت‌های قربانی مانند سال‌های گذشته عمل کرد.

وی افزود: باید کاری کنیم که هم مستحبی را عملیاتی کرده و هم عوارض آن را خنثی کنیم، اما اگر مانند سال‌های قبل هر کس در کوچه خود ذبح کرده و گوشت قربانی را توزیع کند با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، این عمل خطرات زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اوضاع امسال با سال‌های پیش فرق می‌کند و ازاین‌رو باید شیوه ذبح و قربانی نیز فرق کند، به عنوان مثال می‌توان قربانی کردن را بر عهده کشتارگاه گذاشت و گوشت آماده تحویل گرفت.

امام‌جمعه بجنورد افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که انجام این مستحب، جان مسلمانی را در معرض خطر قرار دهد؛ زیرا نه عقل و نه دین اجازه این کار را به ما نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به علما و بزرگان اهل سنت خراسان شمالی گفت: امسال در سبک قربانی کردن تجدیدنظر کنید تا انجام این عمل مستحبی پیامدهای منفی در پی نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha