جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد گفت: در حوزه فرهنگی ما به شکل جدی، نیازمند بازخوانی ساختار هویتی کشور هستیم، چرا که ما به یک هویت ملی فراگیر موزائیکی هویت‌بخش و انگیزه‌بخش نیاز داریم.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری بارها در سخنرانی‌های خود به حوزه‌های نیازمند تحول اشاره فرمودند، از این‌ رو لازم است همه به‌ صورت اجرایی‌تر به حوزه‌های نیازمند تحول بپردازند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سطح کلان و به‌درستی حوزه‌های نیازمند تحول را بیان و جهت حرکت و نقشه راه کلان تحول را ترسیم کردند، اظهار کرد: یکی از این حوزه‌ها، حوزه اندیشه است.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: ما برای نو شدن تمدنی، نیاز به یک گفتمان اندیشه‌ورزانه و یک‌سری مبانی، اصول و ارزش‌هایی براساس ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی داریم تا مردم را همراه و هم‌محور کند.

وی افزود: در این راستا طرح‌های مختلفی مثل تحول در علوم انسانی داشته‌ایم، اما آنچه در عمل رخ داده تغییراتی جزئی و صوری است که نمی‌توان آن‌ها را تحول آن‌ هم در گستره تمدنی نامید، در حالی که توجه به نیازهای تمدنی انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی، اقتضای امروز کشور ماست و ما نیاز به تحول پارادایمی و تحول در نظام معرفت‌شناختی داریم.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در حوزه فرهنگی ما به شکل جدی، نیازمند بازخوانی ساختار هویتی کشور هستیم، چرا که ما به یک هویت ملی فراگیر موزائیکی هویت‌بخش و انگیزه‌بخش نیاز داریم. این کمبود در جامعه ما حس می‌شود و اگر با همین فرآیند جلو برویم در آینده‌ای نه‌چندان دور زمین‌گیر خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه کسی هم در سطح کلان دنبال فرهنگ نیست و اگر هم کاری در فرهنگ می‌شود عمدتاً در حوزه خرد است و به تولید چند فیلم و ساختن چند سینما محدود می‌شود که هیچ کدام از این‌ها کافی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha