پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید عباس صالحی-وزیر ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اهداف ما در مجموعه‌های فرهنگی ایجاد فرصت‌های ارتباط و تماس نسل جدید و جوان با خانواده‌های شهدا است تا مستقیم و بی‌واسطه با راهی که شهدا رفتند آشنا شده و راه آن‌ها را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در آیین سه‌شنبه‌های تکریم که در بجنورد، با هدف تجلیل و تکریم از خانواده شهدای حمیدی زاده به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به نقش شهدا در جامعه اسلامی، اظهار کرد: شهدا چراغ‌های زندگی هستند که ما را به پیش می‌برند و سه‌شنبه‌های تکریم فرصتی است تا با این گل‌های معطر ارتباط پیدا کنیم، گل‌هایی که همچنان عطر خود را به ایران و جهان پراکنده و منتشر می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش ویژه خانواده‌های شهدا در گسترش شمیم شهدا در جامعه، افزود: ما در تاریخ سرگذشت و اقدامات حضرت زینب (س) و اهل‌بیت امام حسین (ع) را به‌عنوان اسوه‌های تاریخی مقاومت شنیده‌ایم، اما امروز خاطرات مادر شهیدان حمیدی زاده از لحظات وداع با فرزندان خود سرشار از درس و آموزندگی و نقطه‌های اوج است.

صالحی اضافه کرد: ما نگذاشتیم عاشورا در تاریخ دفن شود، بلکه با روایتگری امتداد یافت تا به ما رسید و امروز هم باید خانواده‌های شهدا این مسیر را ادامه داده و به ما یاد بدهند تا این مسیر همچنان زنده و پویا و سازنده بماند.

وی با بیان اینکه همسران و خانواده شهدا نقش ویژه‌ای در رساندن آن‌ها به قله داشتند، اظهار کرد: درواقع خانواده و همسر شهید به‌مثابه بال پرواز شهید عمل کرده و او را به قله می‌رسانند.

صالحی گفت: امروز هم خانواده‌های شهدا عطر و بوی شهدا را به جامعه منتقل می‌کنند و این مواجهات می‌تواند به‌ویژه به نسلی که با زمان دفاع مقدس فاصله پیدا کرده، کمک کند تا راه خود را در چله دوم انقلاب به‌درستی بپیماید.

وی با بیان اینکه در چله و گام دوم انقلاب اسلامی باید به سرمایه‌هایی که در گام اول داشتیم توجه کنیم، تصریح کرد: بخش عظیمی از این سرمایه‌ها شهادت و شهدا هستند و در این میان خانواده شهدا خاطرات خوب و ارزشمند و مقدسی برای نسل نو و نوجوان ما دارند که این خاطرات باید بازگو و ماندگار شود.

صالحی اظهار کرد: درواقع یکی از اهداف ما در مجموعه‌های فرهنگی ایجاد فرصت‌های ارتباط و تماس نسل جدید و جوان با خانواده‌های شهدا است تا مستقیم و بی‌واسطه با راهی که شهدا رفتند آشنا شده و راه آن‌ها را ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در ایران اسلامی به وجود چنین خانواده‌ها و مادران شهیدی افتخار می‌کنیم که نفس و روح زینبی را زنده نگاه داشته و به واسطه عملکرد آن‌ها فرهنگ و مسیر شهادت همچنان پویا و ماندگار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha