پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طرح برپایی سفره‌های عیدانه غدیر که پایه‌گذار آن بانوان خراسان شمالی هستند، در این استان به‌ صورت پایلوت اجرا شده و به همین دلیل باید به‌ صورت کشوری تبلیغ و ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در آیین معارفه دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، بر گسترش و ترویج بیش از پیش ویژه‌برنامه‌های مرتبط با ایام غدیر از جمله برپایی سفره‌های عیدانه غدیر در استان و کشور تأکید کرد.

وی افزود: چند سالی است که طرح برپایی سفره‌های عیدانه غدیر در شهرهای مختلف خراسان شمالی اجرا می‌شود که تأثیر و نتایج مناسبی نیز در پی داشته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: با توجه به اینکه برپایی سفره‌های عیدانه غدیر کار جدید و زیبایی است، لازم است صداوسیمای استان و رسانه‌ها به‌صورت ویژه به این موضوع ورود کرده و این طرح را در برنامه‌های دهه ولایت و امامت به‌صورت جشنواره سفره‌های عیدانه غدیر معرفی کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طرح برپایی سفره‌های عیدانه غدیر که پایه‌گذار آن بانوان خراسان شمالی هستند، در این استان به‌صورت پایلوت کشور اجرا شده و به همین دلیل باید به‌صورت کشوری تبلیغ و ترویج شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: انتظار می‌رود صداوسیما و رسانه‌ها درباره جشنواره سفره‌های عیدانه غدیر برنامه تولید کرده و این طرح را به‌صورت ملی پیگیری کنند تا بتوانیم طرح برپایی سفره‌های عیدانه غدیر را برای کل کشور ارائه دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دیگر برای حمایت از این طرح، افزود: در طرح سفره‌های عیدانه غدیر خانواده‌ها با برپایی این سفره اقدام به گرفتن عکس و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره سفره‌های عیدانه غدیر می‌کنند که به قید قرعه به شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه شایسته است هر نهاد چند جایزه بابت ارسال عکس در این جشنواره در نظر بگیرند، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا، در ایام غدیر و دهه امامت و ولایت در مساجد مراسم کمتری خواهیم داشت؛ اما طرح برپایی سفره عیدانه غدیر با پروتکل‌های بهداشتی سازگار است؛ زیرا به‌صورت خانوادگی برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در ایام غدیر در زمینهٔ اطعام نیازمندان حرکت خوبی صورت گرفت و امسال هم با توجه به شرایط کرونا، انجام این کار با رعایت مسائل بهداشتی ممکن است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود در اجرای رزمایش مؤمنانه و احسان علوی همه نهادها ورود کنند و ما هم در حوزه علمیه از طریق قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت(ع)، احسان به نیازمندان را در مناطق محروم استان اجرایی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه مکی با اشاره به برگزاری سینمایش غدیر در سال‌های گذشته، اضافه کرد: سینمایش و روایتگری و پرده‌خوانی غدیر در استان کار خوبی بود که استقبال شایسته‌ای هم از آن صورت گرفت.

وی با یادآوری اینکه کار پرده‌خوانی و روایتگری غدیر از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی پیگیری و اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود اعضای بنیاد غدیر به‌صورت ویژه به این موضوع ورود کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به اینکه امسال هم‌زمان با ایام غدیر و دهه امامت و ولایت نمایشگاه «از بعثت تا غدیر» از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه در شهربازی بجنورد برگزار می‌شود، افزود: در این راستا لازم است شهرداری، سازمان تبلیغات و مابقی نهادها همکاری کنند؛ چراکه برای ورود اوقاف به اجرای این برنامه، مصوبه بنیاد غدیر را لازم داریم.

وی گفت: در ایام غدیر در این نمایشگاه، ویژه‌برنامه پرده‌خوانی و روایت گری غدیر به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، با محوریت و مجری‌گری نهاد اوقاف در شهربازی بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha