جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین فرخنده

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال همزمان با ایام غدیر و دهه امامت و ولایت در مجموع ۱۵۸ برنامه محوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر شورای فرهنگ عمومی، امروز در آیین معارفه دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: همه باید با اقدامات خود تلاش کنیم از پیروان راستین ائمه هدی(ع) باشیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در خردادماه برای اعضا ارسال شده است، برنامه جامعی که دربرگیرنده همه وظایف و امکانات اعم از امکانات مادی و معنوی است که در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد و می‌توان از این امکانات برای ترویج فرهنگ علوی استفاده کرد.

فرخنده تصریح کرد: برنامه جامع گرامیداشت ایام غدیر مشتمل بر ۱۲ بند سیاست محتوایی و ۱۵۸ برنامه متنوع و متعدد است که با توجه به رسالت و امکانات دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال دهه امامت و ولایت مصادف با دهم تا هجدهم مردادماه است، افزود: باید در این راستا جلسه هم‌اندیشی برگزار شده تا برنامه‌های دستگاه‌ها اعلام و نهایی شود.

فرخنده خاطرنشان کرد: اجرای حرکت کاروان شادی در استان به مناسبت ایام غدیر منوط به شرایط کرونایی بوده و در صورتی که ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری این مراسم را بدهد، اقدام به اجرای آن می‌شود.

وی با اشاره به معارفه دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، اظهار کرد: باید برای برگزاری شایسته مراسم این مناسبت جلسات هماهنگی در قالب کمیته‌هایی از جمله کمیته اطعام و احسان با محوریت کمیته امداد امام خمینی(ره)، کمیته فضای مجازی با محوریت صداوسیما و... داشته باشیم تا هماهنگی و هم‌افزایی بهتری در این زمینه صورت گیرد و جلسات این ستاد در شهرستان‌ها هم برگزار شود.

فرخنده افزود: البته اجرای برنامه‌هایی که مستلزم برگزاری میدانی هستند منوط به موافقت ستاد مقابله با کرونا بوده و دستگاه‌های مجری باید مصوبه ستاد مزبور را بگیرند در غیر این صورت به‌صورت حضوری برگزار نمی‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در خاتمه گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر قصد دارد در سال جاری ساختارهای این بنیاد را مستحکم‌تر کرده و معاونت‌های مختلف در بنیاد راه‌اندازی شود.

گفتنی است، در این مراسم سید عبدالله محمدی به‌ عنوان دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی معارفه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha