جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلاتی که مشاوران ما برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند ریشه در فسادها و بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌های موجود دارد و ریشه بسیاری از گناهان را باید در شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌ها پیدا کرد که زمینه آن را افراد بی‌حجاب و بدحجاب فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست حجاب و عفاف که با حضور طلاب خواهر و بانوان برگزار شد، در تبیین دلیل و فلسفه حجاب، با بیان اینکه حجاب و عفاف هم برای زنان و هم برای مردان است، اظهار کرد: هم مردان و هم زنان باید حجاب را رعایت کنند و در قرآن هم آیات متعددی وجود دارد ازجمله آیه ۵۹ سوره احزاب که با صراحت به حجاب دستور می‌دهد و می‌فرماید ای پیامبر به زنان و دختران بگو که حجاب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه البته علاوه بر آیات و روایات، بر اساس دلایل عقلی هم باید حجاب داشته باشیم، افزود: بی‌حجابی و بدحجابی موجب تهییج غرایز مردم می‌شود و گسترش شهوت و فساد و ترویج بی‌بندوباری یکی از نتایج آن این است که در جامعه آسیب‌های فراوانی به وجود می‌آورد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: امروز بعضی از اختلافات خانوادگی ما و افسردگی‌ها و فشارهای روحی به دلیل بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه است؛ اما این فساد گاهی منجر به قتل و غارت می‌شود، گاهی منجر به طلاق و جدایی می‌شود و گاهی بیماری و افسردگی می‌آورد که همه این‌ها برای انسان ضرر دارد زندگی فردی و اجتماعی و سلامت او را به هم میزند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فلسفه و دلیل حجاب، اظهار کرد: اگر کسی مهربان باشد با بی‌حجابی خود به دیگران آسیب نمی‌زند و با بی‌حجابی خود زمینه گناه را برای کسی فراهم نمی‌کند تا آن گناه موجب آسیب‌های شخصی و شخصیتی برای فرد شود.

وی با بیان اینکه کسانی که با مشاوره به‌ویژه مشاوره اسلامی سروکار دارند می‌دانند بخش عمده‌ای از مشکلاتی که مشاوران ما برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند ریشه در فسادهای موجود دارد، اضافه کرد: ریشه بسیاری از گناهان را باید در شبکه‌های اجتماعی و موبایل‌ها پیدا کرد و زمینه این‌ها را چه کسی فراهم می‌کند؟ کسی که حجاب را رعایت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: اگر کسی در گرمای بالای ۴۰ درجه تابستان دست فرزند خود را گرفته و به بیرون بیاورد و برای او بستنی بگیرد، اگر بچه‌های دیگر تنها ببینند و نگاه کنند و نتوانند بستنی بگیرند سؤال این است که آیا در حق آن کودکان ظلم نکرده است؟

وی ادامه داد: شما در محیط اجتماعی هستید و نمی‌توانید بگویید دیگران نگاه نکنند من می‌خواهم آزاد باشم؛ زیرا وقتی در اجتماعی قرار دارید باید اقتضای اجتماع را رعایت کنید.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در محیط اجتماعی هر کاری که به دیگران آسیب بزند آن کار ظلم است و انسان مهربان به دیگران ظلم نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر از این زاویه به حجاب نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم فلسفه حجاب محبت و مهربانی است و انسان‌های مهربان به دیگران ظلم نمی‌کنند و آسیب نمی‌رسانند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: ما بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات را متوجه نمی‌شویم، زیرا این اتفاقات زیر پوست شهر روی می‌دهد، خانواده‌ها آسیب‌هایی می‌بینند که شاید خودشان هم به آن توجه نکنند؛ ازاین‌رو دلیل رعایت حجاب را باید در محبت و صفای درون جستجو کرده و به‌گونه‌ای رفتار کنید که از رفتار و کردار شما دیگران آسیب نبینند.

وی افزود: اگر خداوند به شما مال و مکنت داده است نباید از آن به‌گونه‌ای استفاده کنید که موجب ضرر دیگری شوید، در مورد حجاب هم همین است اگر نعمت سلامتی و زیبایی دارید از این نعمت زیبایی به‌گونه‌ای استفاده نکنید که دیگران به گناه آلوده شوند.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اسلام راهکار آن را هم تعیین و توصیه به ازدواج کرده است تا از این نعمتی زیبایی و سلامتی به‌خوبی استفاده کرده و جامعه را نیز آلوده به فساد نکنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha