چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: فقدان و ضعف نگاه برنامه‌ای و میدان ندادن به نیروهای کارآمد از غیر گروه خود فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کند.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با تأکید بر ضرورت استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت نیروهای انقلابی، به تبیین فرصت‌ها و مزیت‌های انحصاری ملت ایران در عرصه منطقه ای و جهانی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به این فرصت ها و ظرفیت ها در ایران اسلامی، طبیعی است دشمن که مظهر شیطان بزرگ است از مزیت‌ها و فرصت‌های بزرگ ملت ایران عصبانی باشد و بکوشد تا فرصت‏ها را به تهدید تبدیل کند.

وی افزود: ما باید با درک درست و تصویر روشن از دشمن و برآورد فکر، اندیشه، اقدام و عمل او حرکت کنیم. نه مرعوب قدرت و تهدید او شویم و نه شیفته پیروزی و اقتدار خودمان؛ چراکه شیطان درست از نقطه‏ای که تصور می‏کنیم نقطه قدرت ما است حمله می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: با این نگاه باید متوجه باشیم که تهدیدهای بی‌شماری پیش روی ما است که باید با هوشیاری و درایت و با عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: سیاست‏ها، طراحی‏ها و برنامه‏های شیطانی استکبار رسانه‏ای غرب و صهیونیسم در جنگ روانی و نرم و تهاجم فرهنگی و رسانه‏ای به باورها و محاسبات و رفتارهای مردم و مسؤولان با راهبردهای عملیات ادراکی، نبرد روایت‏ها و جنگ هویتی ازجمله این تهدیدها است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: یکی دیگر از تهدیدهای پیش رو تحرکات عناصر خودباخته، بریده و پشیمانِ- سابقاً انقلابی - و فسیل‏های سیاسی در تبرئه سازی خود از قدرالسهم تقصیرات و سیاه نمایی اوضاع کشور، ادراک سازی دروغین از آینده و پیوند زدن آن به سازش با دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: ضعف بنیه فکری، معرفتی و سیاسی نیروهای انقلابی و عمل زدگی مفرط و فرار از فعالیت‏های عمیق معنوی و معرفتی که منجر به کنش‏ها و واکنش‏های عجولانه، احساسی و عصبی می‏شود ازجمله تهدیدهای است که موجب انتقاد رهبر معظم انقلاب هم شد.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: این تهدیدها البته همیشه بوده و هست اما توجه به آن در سال 99 که سال تعیین‏کننده‏ای است و باید به تحولات بزرگ در این سال و سال آینده منجر شود لازم‏تر و بایسته‏تر است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: درک عمیق از شرایط و طراحی‏های دشمن موجب می‏شود بهانه‏های فرصت سوز را از دست آنان بگیریم تا زمینه سوءاستفاده‌ی فرصت‏طلبان فراهم نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha