شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
موقوفات فارس

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز خدمت به وقف را خدمت به شرع مقدس اسلام دانست و گفت: وقف یکی از توصیه‌های اکید اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حدائق در دیدار مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس که در مدرسه منصوریه برگزار شد، اظهار داشت: از زحماتی که در راستای انسجام وقف انجام می‌دهید که کار شایسته‌ای هم هست، صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه رصد کردن وضعیت موقوفات مخصوصاً موقوفاتی که مربوط به حوزه علمیه است، بسیار حائز اهمیت می باشد، اضافه کرد: با توجه به اینکه بودجه‌ دولتی به مدارس علمیه تعلق نمی‌گیرد، برخی از آنان هیچ‌گونه پشتوانه‌ای برای گذارندن مسائل مالی یومیه خود ندارند، ازاین‌رو برطرف کردن مشکلات موقوفات مدارس علمیه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس خاطرنشان کرد: مدارس علمیه‌ای که به‌تازگی احداث‌ شده‌اند و در حال احداث هستند باید یک منابع پایداری برای آنان دیده شود تا بتوانند مسائل یومیه خود را برطرف کنند، این کار در واقع نگاه خردمندانه‌ای است که باید به فکر آن و درواقع نگهداری آن باشیم.

وی خدمت به وقف را خدمت به شرع مقدس اسلام دانست و بیان داشت: وقف یکی از توصیه‌های اکید اسلام است، ازاین‌رو اگر شخصی بتواند در حوزه وقت عملکرد خوبی داشته باشد، خداوند برای آن فرد ۲ ثواب خواهد داد؛ یکی از آن عمل خوب و دیگری انطباق کار با موقوف علیه است، اما اگر کسی کوتاهی کرد هم به خاطر کوتاهی کردن در این امور و هم به خاطر عدم انطباق آن نیز عذاب خواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق گفت: شیراز عالم به خود زیاد دیده است و اکنون دوره ما نیز تمام خواهد شد، بنابراین باید در این دوره طوری عمل کنیم که شرمنده دیگران نباشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha