سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ دومین مرحله رزمایش مواسات و همدلی سپاه استان سمنان

حوزه/ رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم با اشاره به طرح ضیافت و همدلی در ماه رمضان و توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی عنوان کرد: در مرحله سوم با عنوان «تبرکات علوی» و همزمان با عید غدیر هم ۳ هزار بسته معیشتی توزیع شد و مرحله چهارم هم با عنوان «شمیم حسینی» همزمان با اربعین حسینی اجرایی و بر این اساس ۳ هزار بسته معیشتی دیگر هم برای توزیع در بین نیازمندان تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید سجاد موسوی قیداری در مراسم برگزاری چهارمین مرحله رزمایش بزرگ مواسات و همدلی اداره کل اوقاف استان قم، تحت عنوان «شمیم حسینی» که پیش از ظهر امروز مجتمع بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی برخی کسب و کارها که موجب بروز مشکلات اقتصادی برای گروه زیادی از مردم و خانواده‌ها شد، با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه، سازمان اوقاف به میدان آمد و تامین بخشی از نیازهای چنین افرادی را بر عهده گرفت.

وی افزود: رزمایش مواسات و همدلی که در سراسر کشور به راه افتاد، با همراهی سازمان اوقاف به پیش رفت و اداره کل اوقاف استان قم هم در این زمینه طرحی ویژه را دنبال کرد؛ در نخستین گام و در قالب طرح «دست‌های مهربانی»، ۲۶۰۰ بسته معیشتی از محل عواید موقوفات امامزادگان تهیه و توزیع شد.

رئیس اوقاف ناحیه یک شهرستان قم با اشاره به طرح ضیافت و همدلی در ماه رمضان و توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی عنوان کرد: در مرحله سوم با عنوان «تبرکات علوی» و همزمان با عید غدیر هم ۳ هزار بسته معیشتی توزیع شد و مرحله چهارم هم با عنوان «شمیم حسینی» همزمان با اربعین حسینی اجرایی و بر این اساس ۳ هزار بسته معیشتی دیگر هم برای توزیع در بین نیازمندان تهیه شده است.

وی ادامه داد: در مرحله پنجم و همزمان با دهه وقف که مصادف با دهه پایانی ماه صفر است هم ۳ هزار بسته دیگر در قالب طرح «احسان ماندگارم تهیه و توزیع خواهد شد.
موسوی قیداری با بیان اینکه مراکز افق با حضور هیئت امناء بقاع شاخص تشکیل شده‌اند گفت: همه مراکز در سطح استان زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه فعالیت می‌کنند و توزیع بسته‌های معیشتی بخشی از فعالیت‌های آنها محسوب می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم افزود: طرح‌های این چنینی سازمان اوقاف با مشارکت مردمی همراه است و از عواید موقوفات هم در این زمینه استفاده می‌شود البته تاکنون آنچه در استان قم توزیع شده مربوط به عواید موقوفات بوده زیرا فرصت کافی برای جذب کمک‌های خیرین و هماهنگی در این زمینه وجود نداشته است.

وی با اشاره به ضرورت وقف‌های بیشتر در زمینه حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: واقفان خیراندیش در همه اعصار تاریخی در این زمینه پیشگام بوده‌اند و امیدواریم در آینده شاهد توسعه اینگونه موقوفات باشیم.

موسوی قیداری در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مراکز افق در بقاع شاخص اشاره و خاطرنشان کرد: این مراکز در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و قرآنی، فعالیت‌های خود را سامان‌دهی می‌کنند؛ در حوزه اجتماعی این مراکز کار شناسایی نیازمندان را انجام می‌دهند همچنین کار توزیع بسته‌های معیشتی هم با حضور عوامل آنها صورت می‌گیرد، گسترده جغرافیایی اطراف بقاع متبرکه محل فعالیت مراکز افق به شمار می‌رود و هر مرکز محدوده‌ای خاص را پوشش می‌دهند.

وی تصریح کرد: کمک به تعمیر منزل نیازمندان، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، تامین درمان و داروی بیماران نیازمند و مواردی از این دست با توجه به ظرفیت موقوفات، تبرکات بقاع متبرکه و کمک‌های خیرین انجام می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha