چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 923021
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
موکب قشقایی ها

حوزه/ استاد موسسه ستاد تفسیر قرآن کریم قم از فعالیت روحانیون در موکب قشقایی ها خبر داد و گفت: ۱۰ روحانی در موکب قشقایی های ایران در بین الحرمین شیراز فعالیت های فرهنگی و تبلیغی می کنند.

حجت الاسلام محمد جعفر نجفی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بین الحرمین شیراز، با اشاره به فعالیت های موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی های ایران در شیراز، اظهار داشت: با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص بیماری کرونا و عدم امکان حضور مواکب ایرانی در عراق  و همچنین به تقاضای نماینده ولی فقیه در فارس، امسال موکب قشقایی ها در بین الحرمین شیراز برپا شد.

وی با تصریح اینکه موکب حضرت ابوالفضل(ع) العباس قشقایی ها زیر مجموعه گروه جهادی_تبلیغی عشایری است، اضافه کرد: ۱۰ روحانی مبلغ در موکب قشقایی ها به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی می پردازند.

مسئول فرهنگی موکب قشقایی ها خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در محیط باز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی تا پایان ماه صفر از جمله بخشی از فعالیت های روحانیون مبلغ در موکب قشقایی ها است.

وی با بیان اینکه این موکب، در بین الحرمین شیراز و در مجاورت امام زاده واجب التعظیم سیدعلاءالدین حسین(ع) تا پایان ماه صفر برقرار است، عنوان کرد: پخش نوحه و پذیرای چای و قهوه هر روز از ساعت ۱۶عصر تا ۲۲ شب، ارائه برنامه های فرهنگی با حضور روحانیون تبلیغ عشایری جهت کودک و نوجوان صبح و عصر و شعر خوانی شاعران آیینی هر شب با حضور شاعران ارزشمند قوم قشقایی به زبان ترکی و فارسی از دیگر فعالیت های این موکب به شمار می رود.

حجت الاسلام نجفی، ضبط مستند خاطرات موکب از زبان خادمین سال های گذشته را یکی دیگر از برنامه های این موکب برشمرد و بیان داشت: پخت و توزیع غذای گرم در قالب طرح اطعام حسینی نیز در این موکب صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha