جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موقوفات

حوزه/ مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس گفت: بسیاری از مدارس علمیه سطح استان هیچ‌گونه موقوفه‌ای ندارند، اگر هم موقوفه ای دارند یا بدون عوائد است و یا مشکلاتی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عبدالرسول موسوی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حدائق مسئول مدرسه علمیه منصوریه اظهار داشت: طبق تفاهمی که در شروع فعالیت واحد موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان داشته ایم، بنا بر این شد اداره کل اوقاف نامه‌ای به نواحی شیراز و اداره های شهرستان ها ارسال کنند تا آمار موقوفات و رقبات مدارس علمیه به دست ما برسد.

وی در ادامه اضافه کرد: همین طرح هم توسط نامه مدیریت کوشای حوزه علمیه استان فارس حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی به مدارس علمیه استان ارسال شد و تقریبا امروز موقوفات مدارس علمیه استان شناسایی شده و خدا را شکر ما در مرحله دوم کار که همان احیای موقوفات مدارس علمیه بوده، هستیم که حقیقتا نیاز به راهنمایی و مشاوره علمای بلاد و بزرگان حوزه علمیه استان از جمله حضرتعالی دارد.

مسئول موقوفات و منابع پایدار فارس تصریح کرد: موقوفات حوزه های علمیه در سطح کشور ۲ درصد از کل موقوفات است، که در بحث مولد بودن و درآمدزایی باید کارهای اساسی و اصولی انجام شود چرا که مدارس علمیه هیچ‌گونه بودجه‌ دولتی دریافت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی موقوفات، سرکشی از مدارس علمیه موقوفه دار سطح استان و راه‌اندازی کمیته عالی موقوفات و منابع پایدار در مدیریت حوزه علمیه فارس و همچنین کمیته موقوفات و منابع پایدار مدارس علمیه و همچنین بکارگیری یک نیرو تحت عنوان رابط موقوفات و منابع پایدار مدارس علمیه در سطح استان از جمله فعالیت‌هایی بوده که تاکنون انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام موسوی گفت: بسیاری از مدارس علمیه سطح استان هیچ‌گونه موقوفه‌ای ندارند، اگر موقوفه ای دارند یا بدون عوائد است و یا مشکلاتی دارند.

وی بیان داشت: اما در خصوص منابع پایدار، باید گفت که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و شخص حضرت آیت الله اعرافی  تأکید بر استقلال مالی حوزه دارند، از این‌ رو ایجاد منابع پایدار کافی برای مدارس علمیه در دستور کار قرار گرفته است و الحمدلله در استان پهناور فارس هم ما کارهایی در دست اجرا داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha