سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: منطقی که جمهوری اسلامی در مواجهه با مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی پیاده کرد ناشی از دیدگاه‌های دینی، عقلانی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی پیش از ظهر امروز در جلسه آثار ارتباط رژیم صهیونیستی با کشورهای حوزه خلیج فارس که در سالن شاهچراغ(ع) دادگستری استان فارس برگزار شد، در خصوص ماجرای غصب سرزمین فلسطین از سوی صهیونیست‌ها اظهار داشت: تشکیل حکومتی به نام اسرائیل در سال ۱۹۴۸ یک مسئله و پرداختن به نقش یهود در ضدیت با اسلام بحث دیگری بوده که باید به‌صورت جداگانه به آن پرداخته شود.

وی در ادامه تشکیل حکومتی به نام اسرائیل را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در رابطه با اسرائیل که کشوری جعلی بوده و فعلاً اعلام موجودیت کرده است، نظریه‌هایی مطرح است که یکی از آنان به رسمیت شناختن اسرائیل است که تبدیل به نظر غالب دولت‌های عربی شده است، نظر دوم نیز این است که نه‌تنها اسرائیل رسمیت ندارد بلکه همه یهودی ها باید از این منطقه اخراج شوند بلکه باید از صفحه روزگار محو شوند، این نظریه هم بین مذهبی های اهل سنت و بعضی از شیعیان طرفدار دارد، نظریه سوم این است که برگردیم به ساختار عقلایی که جوامع جهانی آن را پذیرفته‌اند و آن دموکراسی است.

عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: نظریه رسمی جمهوری اسلامی پیرامون اسرائیل که مقام معظم رهبری نیز بارها آن را اعلام فرموده‌اند این است که همه‌ کسانی که ساکن فلسطین بوده‌اند در فرایند انتخاباتی، دولت خود را انتخاب کنند، این نظریه امروز مورد توجه و مورد اقبال نخبگان جامعه جهانی و اسلام قرار گرفته است، از سویی، منطقی که جمهوری اسلامی در مواجهه با مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی پیاده کرد ناشی از دیدگاه‌های دینی عقلانی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه علمای عالم به دفاع از مظلوم به‌ عنوان یک حکم عقلی حکم کرده‌اند، عنوان کرد: باید دید که بر اساس یک اصل انسانی چه کسی مورد ظلم قرار گرفته است، همه علما به دفاع از مظلوم به‌ عنوان یک حکم عقلی حکم می‌کنند، بنابراین ظالم را تقبیح می‌کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه استان فارس افزود: صهیونیست‌ها با استفاده از یک پدیده‌ای به‌عنوان هولوکاست و بزرگنمایی واقعیت‌های موجود، همچنین با دروغ‌هایی که به افکار عمومی گفته‌اند جامعه یهود را تبدیل به مظلوم کرده اند، اما جمهوری اسلامی در طول این سالیان به مسئله ورود کرده و دو سیاست از جمله ایجاد تردید در حقیقت هولوکاست را مطرح کرده است.

وی با طرح سیاست دوم ایران در قبال صهیونیست‌ها، بیان داشت: آیا کسانی که به جامعه یهود ظلم کرده‌اند مسلمانان و فلسطینی ها بوده‌اند که اکنون باید پاسخگو باشند، این سیاست را جمهوری اسلامی در پیش‌گرفته و موجب شده پرده از ماهیت اسرائیل بیش‌ازپیش برداشته شود و پایه های این حکومت نامشروع متزلزل تر از همیشه گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار به اهدافی که حامیان رژیم صهیونیستی درآوردن دولت‌های کشورهای عربی به پای میز مذاکره داشتند اشاره و اذعان کرد: مشروعیت بخشی به رژیمی که توسط اقدامات جبهه مقاومت دچار بحران و تزلزل شده بودند موجب می‌شود تا با اعمال نفوذ در دولت های عربی آنها را به سازش با اسرائیل وادار کنند.

وی عادی‌سازی روابط را دومین هدف صهیونیست‌ها در وادار کردن دولت‌های عربی به سازش برشمرد و گفت: آنها امید دارند که اگر این اتفاق رقم بخورد می‌توانند مردم کشورهای اسلامی و به تبع آن مردم دنیا را با خود همراه کنند، همچنین هدف دیگر آنان با این کار مهار ایران و منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر حوزه علمیه فارس در پایان مطرح کرد: با توجه به مجموعه آموزه‌های دینی که داریم و وعده نصرتی که خداوند در قرآن کریم فرموده که اولاً یهود دشمنی آشکاری با اسلام دارد و آنان بسیار خطرناک‌تر از مسیحی‌ها هستند، برای مسلمانان نصرت نهایی را به همراه خواهد داشت، بحمدلله اکنون نه‌تنها دشمنان نتوانسته‌اند ایران را مهار کنند و نظام اسلامی را منزوی کنند بلکه نفوذ ایران در بین مردم کشورهای اسلامی و منطقه و قدرت نرم جبهه مقاومت بیشتر از قبل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha