پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس خواستار برگزاری همایش بین المللی مقاومت همزمان با نخستین سالگرد حاج قاسم در شیراز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی پیش از ظهر امروز در نشست «شناخت و ظرفیت های بین الملل سومین حرم اهل بیت(ع)» که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه، در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، ضمن تسلیت  فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: استان فارس به ویژه شیراز یکی از مناطقی است که به جهات مختلف ظرفیت های بین المللی بالایی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر توجه به ظرفیت های شیراز داشته باشیم و تلاش برای شکوفایی آن کنیم گام های بلندی برای معرفی مکتب تشیع و صدور انقلاب می توانیم برداریم، اضافه کرد: امروز در گام دوم انقلاب قرار داریم، گام اول، تشیع به عالم معرفی شد، اما این مقدار معرفی مرحله حدوث بود و در مرحله بقا و مسیر معرفی تفصیلی معرفی مکتب اهل بیت(ع) و آرمان های انقلاب باید گام برداریم.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: اهداف و آرمان هایی که انقلاب اسلامی ایران معرفی کرده است، اختصاص به یک نژاد و اقلبیم ندارد، بلکه آرمان های متعالی است که برگرفته از منابع وحی و توحید است، لذا برای معرفی باید خاستگاه حوزه علمیه را با فضای بیرون حوزه ها معرفی کنیم؛ الحمدلله با توجه ای که آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به این مطلب دارند، بسیار موثر است.

وی در خصوص ظرفیت های استان فارس و شیراز خاطرنشان کرد: محور اول که یک ظرفیت عظیمی ایجاد کرده وجود اماکن مذهبی باستانی و زیارتی و گردشگری است؛ سومین حرم اهل بیت(ع) یک ظرفیتی است که جاذبه گردشگری ایجاد می کند؛ ما آثار باستانی را داریم که به قدمت تاریخ ایران از زمان ورود آرایی ها به بعد است، چه در شیراز و چه در دیگر مناطق استان، برخی از این آثار بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی اظهار کرد: اقلیم های متفاوت در سطح استان نیز جاذبه ایجاد کرده است؛ این ظرفیت ها ایجاب می کند که حوزه علمیه از آنها به خوبی استفاده کند، همچنین در انتقال معارف دینی ارزش های انسانی می تواند موثر باشد.

وی، مجاورت با کشور های همسایه را یکی دیگر از ظرفیت های استان فارس برشمرد که حوزه علمیه می تواند از آن استفاه کند، تاکید کرد: حوزه در جهت انتقال معارف دینی ورود کند و استفاده کند.

مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد: مدارس علمیه ای با قدمت بالایی در سطح استان از جمله منصوریه، خان و محمودیه وجود دارد که در کشور انگشت شمار است، این ها ظرفیت های ذاتی حوزه علمیه در عرصه بین الملل است.

وی در پایان با بیان اینکه شهادت حاج قاسم خسارتی بود که به این زودی ها جای آن پر نمی شود، مطرح کرد: فرصت هایی که شهادت حاج قاسم برای جبهه مقاومت به دست آورد نباید دور بماند، این امکان وجود دارد که همایش بین المللی مقاومت همزمان با نخستین سالگرد حاج قاسم در استان فارس و شیراز برگزار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha