جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صفری

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از راه اندازی ۵۰ مرکز افق در بقاع متبرکه استان تا پایان سال خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرا رسیدن آغاز هفته وقف و ارائه گزارش از ایام کرونایی اداره اوقاف، اظهار داشت: اوقاف فارس در شرایط شیوع کرونا در کنار مردم بود و خدماتی در این زمینه ارائه داد که یکی از آنان راه اندازی ۴ کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بود که در این ۴ مکان، ۲۱۰ هزار و ۶۱۰ عدد ماسک تولید شد و به‌صورت رایگان در اختیار امامزادگان و بقاع متبرکه، هیئات مذهبی و محیط های پیرامونی بقاع متبرکه و همچنین برخی از بیمارستان‌هایی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا ۸ هزار و ۱۱۰ دستکش بهداشتی در این کارگاه‌ها تولید شد، اضافه کرد: همچنین ۱۳ هزار و ۳۳۰ لیتر ماده ضدعفونی تولید و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس همچنین ضدعفونی مساجد و حسینیه ها را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ۷۲۵ بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه‌ طی ۱۰ روز ضدعفونی شده اند.

وی در ادامه از راه اندازی ۱۸ مرکز افق در بقاع متبرکه یاد کرد و افزود:‌ در سال گذشته ۱۸ مرکز افق را در بقاع متبرکه شاخص استان فارس که دارای شرایط لازم بودند، راه‌اندازی کردیم، همچنین امسال نیز در صدد راه اندازی ۳۲ مرکز دیگر هستیم که تاکنون ۲۰ مرکز آن را راه‌اندازی شده و بنا داریم تا پایان امسال جمع تعداد مراکز افق بقاع متبرکه استان را به ۵۰ مرکز برسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha